Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit.
Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit - írja a Világgazdaság.
Volumen alapú növekedésben a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet 19%-os fellendüléssel, de szorosan követi a brandy (18%) és a vodka (14%) is.
Bolti átlagár tekintetében a brandy, a likőr, a pálinka és a rum is növekedést tud felmutatni, míg a bitter, a gin és a whisky egy literre jutó bolti átlagára csökkent év/év alapon.
Az adatok szerint a lakóhely közeli, 400 négyzetméteresnél kisebb boltok a teljes mennyiség 51%-át értékesítették, míg korábban 54%-os volt a szeletük.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek mennyiség-alapú piaci részesedése a korábbi 11%-ról 15%-ra nőtt.
A vendéglátóhelyek eladásaiból volumenben és értékben is a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet (33, ill. 27%). Hazánkban az égetett szeszes italok 47%-a kocsmákban kel el, mivel nálunk ez a legelterjedtebb vendéglátóhely-típus.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza