3 °C Budapest

75 milliárdot ittunk el... - A pálinka a favorit?

Pénzcentrum
2006. január 23. 09:20

Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit - írja a Világgazdaság.

 

Volumen alapú növekedésben a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet 19%-os fellendüléssel, de szorosan követi a brandy (18%) és a vodka (14%) is.

 

Bolti átlagár tekintetében a brandy, a likőr, a pálinka és a rum is növekedést tud felmutatni, míg a bitter, a gin és a whisky egy literre jutó bolti átlagára csökkent év/év alapon.

 

Az adatok szerint a lakóhely közeli, 400 négyzetméteresnél kisebb boltok a teljes mennyiség 51%-át értékesítették, míg korábban 54%-os volt a szeletük.

 

Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek mennyiség-alapú piaci részesedése a korábbi 11%-ról 15%-ra nőtt.

 

A vendéglátóhelyek eladásaiból volumenben és értékben is a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet (33, ill. 27%). Hazánkban az égetett szeszes italok 47%-a kocsmákban kel el, mivel nálunk ez a legelterjedtebb vendéglátóhely-típus.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 30. kedd
András, Andor
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?