Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit.
Egy év alatt mintegy 75 milliárd forint értékű égetett szeszes italt értékesítettek a hazai vendéglátóhelyek az AC Nielsen piackutató vállalat adatai szerint. A 2004. december és 2005. november közötti időszakra vonatkozó adatok mennyiségileg 5, bevétel alapon 10%-kal haladják meg az egy évvel korábbit - írja a Világgazdaság.
Volumen alapú növekedésben a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet 19%-os fellendüléssel, de szorosan követi a brandy (18%) és a vodka (14%) is.
Bolti átlagár tekintetében a brandy, a likőr, a pálinka és a rum is növekedést tud felmutatni, míg a bitter, a gin és a whisky egy literre jutó bolti átlagára csökkent év/év alapon.
Az adatok szerint a lakóhely közeli, 400 négyzetméteresnél kisebb boltok a teljes mennyiség 51%-át értékesítették, míg korábban 54%-os volt a szeletük.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkás termékek mennyiség-alapú piaci részesedése a korábbi 11%-ról 15%-ra nőtt.
A vendéglátóhelyek eladásaiból volumenben és értékben is a pálinka, illetve a pálinka jellegű ital vezet (33, ill. 27%). Hazánkban az égetett szeszes italok 47%-a kocsmákban kel el, mivel nálunk ez a legelterjedtebb vendéglátóhely-típus.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








