Évről évre rengeteg hamis pénzt foglalnak le a hatóságok világszerte, érdemes egy pillantást vetni arra, miként alakul a tendencia és melyik a legveszélyesebb bankjegy. A körülnézésben az MNB anyaga lesz segítségünkre.
2005 második félévében összesen 286 000 db hamis eurobankjegyet vontak ki a forgalomból. A hamisított bankjegyek címletenkénti bontása a következő:

A hamisítók körében egészen idáig az 50 eurós számított a legkedveltebb címletnek. Ebben a félévben azonban jelentősen megemelkedett a hamis 20 eurós bankjegyek aránya, míg az 50 és a 100 eurós hamis címleteké ezzel párhuzamosan csökkent. 2005 második felében így a hamis 20 eurós és az 50 eurós bankjegyek együttesen az összes forgalomban lévő hamis bankjegy 84%-át tették ki.
Kiemelendő, hogy a hamisított bankjegyek száma az elmúlt több mint két évben stabil szinten maradt, amint azt a következő féléves számadatok is mutatják:

Fontos, hogy a fenti adatok a forgalomban lévő valódi bankjegyek számának (2005 végén 10,4 milliárd) fokozatos növekedése fényében értelmezendők.
A hamis bankjegyek teljes területi megoszlása nem változott számottevően: a korábbi féléves időszakokhoz hasonlóan a hamis bankjegyek 97%-át az euroövezeten belül találták; további 1%-ra az euroövezeten kívüli EU-tagállamok területén bukkantak; a fennmaradó 2% pedig „külföldről”, elsősorban az Európai Unióval szomszédos országokból került ki.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








