12 °C Budapest

Gazdagodj meg az RTL-lel! - Pénz lesz bőven...

Pénzcentrum
2006. január 16. 09:48

A ECOPOLY című, a tervek szerint nyolc epizódból álló "business-reality" sorozat azoknak kíván kitörési lehetőséget biztosítani, akik - tekintettel a kreatív ideák jelenlegi finanszírozási rendszerére - meglehetősen nehezen jutnának hozzá üzletük beindításának forrásaihoz.

A ECOPOLY című, a tervek szerint nyolc epizódból álló „business-reality” sorozat azoknak kíván kitörési lehetőséget biztosítani, akik – tekintettel a kreatív ideák jelenlegi finanszírozási rendszerére – meglehetősen nehezen jutnának hozzá üzletük beindításának forrásaihoz.
 
A Ecopoly két alappillére a műsorba jelentkező vállalkozók és a zsűri, aki megítéli az egyes ötleteket, ideákat, találmányokat, fejlesztéseket.
 
A Ecopolyba olyan komoly szándékú embereket keresnek, akik rendelkeznek valamiféle újszerű elgondolással, termékkel, vagy innovációval, olyasmivel, ami Magyarországon még nem szerepel, vagy nincs benne a köztudatban.

Az öttagú zsűribe olyan sikeres magyar vállalkozókat ültetnek, akik saját ötletük, termékük, tehetségük, találmányuk által tettek szert komolyabb vagyonra és akár ismertségre is. Hiteles embereket igyekeznek meghívni, akik szinte a semmiből építették fel egzisztenciájukat és tettek szert komoly presztízsre és megbecsülésre az üzleti életben.
 
A zsűritagok feladata megítélni, hogy az adott epizódban szereplő 7-10 üzleti ötlet közül melyik az, amelyik életképes, melyiknek van létjogosultsága ma Magyarországon, melyikben van potenciál, energia és fantázia. A kemény hangvételű, feszültségekkel teli műsor célja, hogy a zsűritagok saját személyükben jelentsék a lehetőséget az adott vállalkozó pénzügyi hátterének megteremtésére. Magyarán szólva a zsűritagoknak fenn kell tartaniuk a lehetőséget, hogy amennyiben egy vállalkozás különösen elnyeri a tetszésüket, abban tulajdonrészt vásároljanak.
 
Ez gyakorlatilag egy igazi tárgyalási szituáció szimulálását jelenti, amelynek végén a zsűritag, vagy tagok valós üzletrészt szereznek egy cégben, vagy jogot vásárolnak egy találmányban. Ha a jelölt nem elég határozott könnyen elveszítheti a többségi részesedését saját üzletében csak azért, hogy azt megvalósulni lássa. Amennyiben kemény tárgyalópartnerrel találják szembe magukat a zsűritagok, heves vita is kialakulhat az árakról, a befektetett összeg nagyságáról és a tulajdoni hányadokról.
 
A műsor szerkezete egyszerű, az egyes prezentációk lineárisan követik egymást. Mivel a stúdiótérben csak az öttagú zsűri és a jelölt tartózkodnak a felvétel az adott esetben, helyzetben kialakult események szerint történik. Nincs műsorvezető, a zsűritagok feladata, hogy leállítsák, kiküldjék, vagy marasztalják a jelentkezőt. Minden esetben egy teljes üzleti terv, termék, idea, találmány bemutatására kerül sor, amennyiben szükséges a jelölt által hozott technika és eszköztár felhasználásával. A delikvens addig marad, amíg a zsűritagok nem döntenek pro, vagy kontra. Amennyiben felajánlják, hogy megfinanszírozzák az üzlet beindítását, a későbbiek során a felekre van bízva miként és hogyan állapodnak meg a kérdéses összeg befektetésének részleteiről.
 
A cél az, hogy minden adásban legyen legalább egy szereplő, aki sikerrel jár, azaz megszerzi a kért összeget.
 
A zsűritagok vállalják, hogy az általuk felajánlott összeget valóban a megismert vállalkozásra fordítják, de az RTL ebben a tekintetben csak közvetítői szerepet játszunk, azaz a show keretei közt platformot biztosít az ideák és a pénz találkozására. Minden ezen túlmenő részletet a felek egyeztetnek egymással.
 
A műsorban lehetőséget nyert vállalkozók üzleti életben történő boldogulását a jövőben is szeretné figyelemmel követni a csatorna, így szükséges, hogy minden egyes jelentkező beleegyezzen abba, hogy időről időre betekintést nyerjenek az üzletmenetébe, olyan részletességgel, amennyire az szerintük a nézőt érdekelni fogja.
 
 
Azt, hogy egy ötlet, vagy fejlesztés valóban a jelentkező saját szellemi terméke, nem vizsgálják, de nyilatkozatot kérnek tőle, hogy állításai megfelelnek-e a valóságnak. Az, hogy milyen módon oldotta meg a szellemi termék védelmét a jelentkező alap helyzetben nem érdekli a csatornát, hiszen ez is egy szűrő ahhoz, hogy megállapítsa a zsűri, mennyire talpraesett az adott hölgy, vagy úr.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem