Tévéfüggő magyarok

Pénzcentrum
2005. december 19. 09:36

Az európaiaknak, köztük a magyaroknak is mintegy 80 százaléka ül le naponta a képernyő elé, s több mint 50 százaléka két óránál hosszabb ideig televíziózik. - írja a Világgazdaság.

Az európaiaknak, köztük a magyaroknak is mintegy 80 százaléka ül le naponta a képernyő elé, s több mint 50 százaléka két óránál hosszabb ideig televíziózik. – írja a Világgazdaság.
Ha azonban más program is van, akkor a tévéfüggők 45 százaléka még kedvenc adását is hajlandó feladni. A Research International által végzett kutatás rámutatott arra is, hogy egy esetleges országos méretű katasztrófa esetén még inkább a televízió kerül előtérbe más médiumokkal szemben. Érdekesség viszont, hogy az internet már az újságokat és a rádiót is megelőzi ebben a versenyben a magyarok körében, míg külföldön az újságoknak és a rádióknak nagyobb a hitele.
A fiatalok 46 százalékát egyáltalán nem érdekli a politikai, vagy a vallási műsorok. Hazánkban viszont egyenlő arányban vannak (40-40 százalék) azok, akiket nagyon és akiket egyáltalán nem érdekel a politikai tartalmú műsorok. Kiderült az is a felmérésből, hogy a megkérdezettek 44 százaléka informálódási igénnyel kapcsolják be a készüléket, a fiatalok 56 százaléka azonban szórakozni szeretne.

Meglepő módon a reality-show-k a felmérés szerint nagyfokú érdektelenséggel találkoznak, a magyarok az átlagnál is nagyobb mértékben 73 százalékban mondják azt, hogy a reality-műsorok nem érdeklik őket.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 25. vasárnap
Kristóf, Jakab
29. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. július 25. 14:35