A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseiből az utóbbi években december hónapra kiemelkedően magas arány, az éves forgalom 10-11 százaléka jut általában. A háztartások 2004 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 228 milliárd forintért vásároltak. A korábbi években hasonló mértékben koncentrálódtak a bevásárlások az év utolsó időszakára - derül ki a GfK Piackutató Intézet adataiból.
Csatorna |
Eltérés a havi átlagtól |
Hipermarket |
2,1 |
Szupermarket |
1,8 |
Diszkont |
2,0 |
Cash & carry |
3,9 |
Láncba szerveződött kisbolt |
1,8 |
Független kisbolt |
1,6 |
Drogéria |
3,2 |
Termék |
Mennyiségi értékesítés változása (%) |
MP3 lejátszó |
558 |
Kazettás sétálómagnó |
152 |
CD lejátszó |
128 |
DVD lejátszó |
123 |
Annak ellenére, hogy ezidőtájt a lakosság körében eluralkodik a karácsonyi bevásárlási láz, saját bevallásuk szerint sokak számára nyűg a vásárlás és egyre többen tartják fontosnak a minőséget az alacsony árral szemben. A GfK Csoport által Közép- és Kelet-Európa fogyasztóiról készített felmérést megállapításai szerint a magyar lakosság 64 százaléka a fogyasztás csökkentését tartja kívánatosnak, ami a Közép és Nyugat-Európában mért eredményekhez áll igen közel. Arra felvetésre, miszerint a vásárlás öröm vagy teher a magyarok 42 százaléka minősítette kellemes tevékenységnek a fogyasztási cikkek beszerzését, tőlünk nyugatabbra ez az arány elérte a 60 százalékot. Általánosságban elmondható az is, hogy minél idősebb valaki annál fontosabb számára az ár, sokkal inkább tehernek tartja a vásárlást, és véleménye szerint indokolt lenne a fogyasztás csökkentése.

Kötelező boltzárat rendeltek el: így változik a Lidl, Aldi, Spar, Penny és Tesco nyitvatartási ideje
Három napos hosszúhétvégének örülhetnek a magyar családok. Nem szabad ugyanakkor megfeledkezni arról, hogy változik a boltok nyitvatartási ideje

Itt az újabb ár-botrány a hazai boltokban: több nagy lánc is összejátszott, minden vásárló megérezte
A megállapodás résztvevői így kiiktathatták az árversenyt, mesterségesen magas árszintet kialakítva.
Beszámolók szerint az 1-3 éves korosztály 25%-a - tehát minden negyedik gyermek - elutasít valamilyen ételt, és sokuknál óvodás, általános iskolás korban is fennáll még a probléma.
Az egyre népszerűbb finanszírozási forma itthon is gyorsan terjed, egyre többen ismerik és használják.
Bár sokat fejlődött az utóbbi években a hazai startup ökoszisztéma, még egy nagyságrenddel, szinte minden fontos mutatóban le van maradva a régiós élvonaltól.
A 120 fős tulajdonosi közösség mellé most Balogh Petya cége is beszállt a Brancs közösségi finanszírozási platformba.
-
Videó: Budapesten rendezték a klímaszerelők világbajnokságát
Elméleti teszt, hibaelhárítási és forrasztási feladat várta a szerviztechnikusokat.
-
A férfiak jobban állnak anyagilag és határozottabbak is a pénzügyekben
A nők nagyobb eséllyel élték fel megtakarításaikat az elmúlt években.
-
Így lesz klímaberendezés a kerti kútból – startupokat díjazott az MVM
A hetedik alkalommal megrendezett MVM Edison startup versenyen az egyediség és a nemzetközi ambíciók is számítottak.
- Ukrajna nem üzletel többé az oroszoknak rakétákat adó Iránnal
- Holttestet találtak Szegeden
- Novák Katalin Sepsiszentgyörgyön: "megharcoljuk a szabadságot, ha kell"
- Itt a vége - B-sorával állt ki a Ferencváros Mezőkövesden, ki is kapott
- Moszkva "nem fogadja el" az ukránoknak adott ajándék F-16-osokat
- Roland Garros - Már a második körben a legjobb magyar
Sustainable World 2023
Portfolio Balaton Business Forum 2023
BUDAPEST - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


