17 °C Budapest

Beindult a sebességmérés az autópályákon

Pénzcentrum
2005. november 17. 15:45

A magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton bekövetkező balesetek jelentős hányada a sebesség helytelen megválasztására vezethető vissza. Az Állami Autópálya Kezelő zrt. szakemberei folyamatosan vizsgálják a bekövetkezett balesetek körülményeit, és a rendelkezésre álló eszközökkel igyekeznek a lehető legnagyobb mértékben növelni a közlekedők biztonságát.

 
 
Az M3 autópálya 187+200. km-szelvényében, a görbeházi végcsomópont előtti bal ívben az elmúlt hónapokban több baleset történt, köztük néhány halálos kimenetelű is. A balesetek csaknem mindegyike a 40 km/órás sebességkorlátozás figyelmen kívül hagyásából eredt. Az ÁAK zrt. szakemberei ezért úgy döntöttek, hogy – noha a jelzésrendszer megfelel az előírásoknak – a járművek sebességének és ezzel együtt a balesetek számának csökkentése érdekében egyéb eszközöket is igénybe vesznek.
Első lépésben sebességcsökkentő útburkolati jeleket (úgynevezett harántcsíkozást) helyeztek el a szóban forgó pályarészen, melyeket fényvisszaverő prizmákkal egészítettek ki. Ezen túlmenően egy sebességmérő és -kijelző készüléket is telepítettek a helyszínen, melyet egy távolról is jól látható, nagyméretű, rendkívül nagy fényvisszaverő képességű figyelemfelhívó táblára szereltek fel. A sebességkijelző készülék mindaddig folyamatosan méri és jelzi a jármű sebességét, amíg az el nem halad a tábla mellett.
A készülék sebességre és a gépjárműforgalomra gyakorolt hatásának pontos mérésére egy úgynevezett „előtte-utána” vizsgálatot végeztek, melynek során mintegy 4 ezer jármű sebességét mérték meg a műszer kihelyezése előtt, illetve 5500 járműét a kihelyezés után. Összefoglalva megállapítható, hogy az M3 autópálya görbeházi végcsomópontjánál bevezetett forgalomtechnikai változtatások a személygépkocsik és a könnyű teherjárművek esetében a vezetők sebességmegválasztását értékelhető mértékben befolyásolták, ami 7-9%-os átlagsebesség-csökkenést jelent. A forgalom több mint 50%-át kitevő nehéz-tehergépjárművek vezetőinél azonban csak a 3%-os statisztikai hibahatáron belüli csökkenés volt tapasztalható.

Hasonlóan jó eredmények elérésének reményében a szakemberek az M7 autópálya Budapest felé haladó oldalán, a 13. km-szelvénynél is kihelyeztek egy 100 km/órás sebességkorlátozásra figyelmeztető készüléket, mely a vasúti aluljáróban található kis sugarú ívben történő biztonságos menetsebességre hívja fel a gyorsabban haladók figyelmét.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem