Beindult a sebességmérés az autópályákon

Pénzcentrum
2005. november 17. 15:45

A magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton bekövetkező balesetek jelentős hányada a sebesség helytelen megválasztására vezethető vissza. Az Állami Autópálya Kezelő zrt. szakemberei folyamatosan vizsgálják a bekövetkezett balesetek körülményeit, és a rendelkezésre álló eszközökkel igyekeznek a lehető legnagyobb mértékben növelni a közlekedők biztonságát.

 
 
Az M3 autópálya 187+200. km-szelvényében, a görbeházi végcsomópont előtti bal ívben az elmúlt hónapokban több baleset történt, köztük néhány halálos kimenetelű is. A balesetek csaknem mindegyike a 40 km/órás sebességkorlátozás figyelmen kívül hagyásából eredt. Az ÁAK zrt. szakemberei ezért úgy döntöttek, hogy – noha a jelzésrendszer megfelel az előírásoknak – a járművek sebességének és ezzel együtt a balesetek számának csökkentése érdekében egyéb eszközöket is igénybe vesznek.
Első lépésben sebességcsökkentő útburkolati jeleket (úgynevezett harántcsíkozást) helyeztek el a szóban forgó pályarészen, melyeket fényvisszaverő prizmákkal egészítettek ki. Ezen túlmenően egy sebességmérő és -kijelző készüléket is telepítettek a helyszínen, melyet egy távolról is jól látható, nagyméretű, rendkívül nagy fényvisszaverő képességű figyelemfelhívó táblára szereltek fel. A sebességkijelző készülék mindaddig folyamatosan méri és jelzi a jármű sebességét, amíg az el nem halad a tábla mellett.
A készülék sebességre és a gépjárműforgalomra gyakorolt hatásának pontos mérésére egy úgynevezett „előtte-utána” vizsgálatot végeztek, melynek során mintegy 4 ezer jármű sebességét mérték meg a műszer kihelyezése előtt, illetve 5500 járműét a kihelyezés után. Összefoglalva megállapítható, hogy az M3 autópálya görbeházi végcsomópontjánál bevezetett forgalomtechnikai változtatások a személygépkocsik és a könnyű teherjárművek esetében a vezetők sebességmegválasztását értékelhető mértékben befolyásolták, ami 7-9%-os átlagsebesség-csökkenést jelent. A forgalom több mint 50%-át kitevő nehéz-tehergépjárművek vezetőinél azonban csak a 3%-os statisztikai hibahatáron belüli csökkenés volt tapasztalható.

Hasonlóan jó eredmények elérésének reményében a szakemberek az M7 autópálya Budapest felé haladó oldalán, a 13. km-szelvénynél is kihelyeztek egy 100 km/órás sebességkorlátozásra figyelmeztető készüléket, mely a vasúti aluljáróban található kis sugarú ívben történő biztonságos menetsebességre hívja fel a gyorsabban haladók figyelmét.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 12. csütörtök
Gabriella
50. hét
Ajánlatunk
AAAAAAAAAAAAA
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33