3 °C Budapest

Kevesebb bor az idén, növekvő marketing jövőre

Pénzcentrum
2005. november 14. 12:21

Az idei szőlőtermés 25-30 százalékkal lett kevesebb az előre jelzettnél - mondta Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkár-helyettese Budapesten, az idei évjáratot értékelő szakmai konferencián az MTI-nek.

 
A főtitkár-helyettes elmondta: az idén megközelítőleg 3 millió hektoliter bor kerül a pincékbe. A szüret országszerte már befejeződött, kivéve Tokaj-Hegyalját. A bor minősége változó: a korai érésű fajtáknál kedvezőtlenebb, míg a közép- és késői értésűeknél az elmúlt hetek napos időjárása miatt már jobbak a minőségi mutatók.
A borágazat első uniós évét tanulóévnek minősítette Horváth Csaba. Kiemelte: megszületett az unió és az USA közötti bormegállapodás, amelyet nem minden esetben tartott kedvezőnek az EU számára, mivel szerinte a brüsszeli bizottság sok tekintetben engedékeny volt az USA-val szemben.
A magyar helyzetet értékelve a főtitkár-helyettes szerint a szakemberek számára a védett eredetű borok körül kialakult viták, továbbá a melléktermékek feldolgozása, vagyis a kötelező lepárlás és a származási bizonyítványok, valamint a működési engedélyek megszerzése jelentette az új bortörvény által okozott legnagyobb gondokat.
Horváth Csaba kitért arra, hogy a borhamisítás ellen nem minden esetben sikerült eredményesen fellépni, továbbá a finanszírozási gondok akadályozták az ágazatban tevékenykedők munkáját.
Jelezte: a 2004-2005-ös borévben a magyar borágazatnak az uniótól mintegy 3,5 milliárd forint támogatást sikerült megszerezni, amelyből 2,5 milliárd forint volt a szerkezetváltáshoz kapcsolódó támogatás.
A főtitkár-helyettes megjegyezte: a pénzösszegek még nem érkeztek meg a magyar borászokhoz és szőlőtermelőkhöz.
Kedvezőnek ítélte, hogy a Magyar Bormarketing Kht. tevékenységét várhatóan a jövő év elején ténylegesen megkezdheti, ugyanis a közhasznú társaságot már a cégbíróság bejegyezte. Horváth Csaba közölte, hogy a közhasznú társaság működését biztosító anyagi források is várhatóan rendelkezésre állnak majd, mivel a parlamenti képviselők elfogadták, hogy megszűnjön a bor jövedéki adója, ám a jövedéki adót felváltó járulékot a bormarketing, illetve a minőségi bor előállítását segítő tevékenységre fordíthatja az ágazat.
A HNT vezető tisztségviselője szükségesnek tartotta, hogy a Nemzeti Borstratégia továbbfejlesztését, amely három éve készült el.
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 30. hétfő
Martina, Gerda
5. hét
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?