7 °C Budapest

Kevesebb bor az idén, növekvő marketing jövőre

Pénzcentrum
2005. november 14. 12:21

Az idei szőlőtermés 25-30 százalékkal lett kevesebb az előre jelzettnél - mondta Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkár-helyettese Budapesten, az idei évjáratot értékelő szakmai konferencián az MTI-nek.

 
A főtitkár-helyettes elmondta: az idén megközelítőleg 3 millió hektoliter bor kerül a pincékbe. A szüret országszerte már befejeződött, kivéve Tokaj-Hegyalját. A bor minősége változó: a korai érésű fajtáknál kedvezőtlenebb, míg a közép- és késői értésűeknél az elmúlt hetek napos időjárása miatt már jobbak a minőségi mutatók.
A borágazat első uniós évét tanulóévnek minősítette Horváth Csaba. Kiemelte: megszületett az unió és az USA közötti bormegállapodás, amelyet nem minden esetben tartott kedvezőnek az EU számára, mivel szerinte a brüsszeli bizottság sok tekintetben engedékeny volt az USA-val szemben.
A magyar helyzetet értékelve a főtitkár-helyettes szerint a szakemberek számára a védett eredetű borok körül kialakult viták, továbbá a melléktermékek feldolgozása, vagyis a kötelező lepárlás és a származási bizonyítványok, valamint a működési engedélyek megszerzése jelentette az új bortörvény által okozott legnagyobb gondokat.
Horváth Csaba kitért arra, hogy a borhamisítás ellen nem minden esetben sikerült eredményesen fellépni, továbbá a finanszírozási gondok akadályozták az ágazatban tevékenykedők munkáját.
Jelezte: a 2004-2005-ös borévben a magyar borágazatnak az uniótól mintegy 3,5 milliárd forint támogatást sikerült megszerezni, amelyből 2,5 milliárd forint volt a szerkezetváltáshoz kapcsolódó támogatás.
A főtitkár-helyettes megjegyezte: a pénzösszegek még nem érkeztek meg a magyar borászokhoz és szőlőtermelőkhöz.
Kedvezőnek ítélte, hogy a Magyar Bormarketing Kht. tevékenységét várhatóan a jövő év elején ténylegesen megkezdheti, ugyanis a közhasznú társaságot már a cégbíróság bejegyezte. Horváth Csaba közölte, hogy a közhasznú társaság működését biztosító anyagi források is várhatóan rendelkezésre állnak majd, mivel a parlamenti képviselők elfogadták, hogy megszűnjön a bor jövedéki adója, ám a jövedéki adót felváltó járulékot a bormarketing, illetve a minőségi bor előállítását segítő tevékenységre fordíthatja az ágazat.
A HNT vezető tisztségviselője szükségesnek tartotta, hogy a Nemzeti Borstratégia továbbfejlesztését, amely három éve készült el.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem