7 °C Budapest

Gyorsak, segítőkészek és mindig rendesen fizetnek - valóban ilyenek a biztosítók ?

Pénzcentrum
2005. október 25. 16:20

Rendkívül kedvező a hazai lakásbiztosítások szolgáltatásainak megítélése - a Kinet Call CenterConsulting nemrégiben, 300 fős mintán, telefonos kérdőív-lekérdezéssel végzett kutatása szerint a négy legnagyobb biztosító ügyfelei alapvetően elégedettek a kárrendezési folyamattal, a kárszakértők tevékenységével, valamint a kifizetés és az ügyintézés gyorsaságával is.

 
Rendkívül kedvező a hazai lakásbiztosítások szolgáltatásainak megítélése – a Kinet Call CenterConsulting nemrégiben, 300 fős mintán, telefonos kérdőív-lekérdezéssel végzett kutatása szerint a négy legnagyobb biztosító ügyfelei alapvetően elégedettek a kárrendezési folyamattal, a kárszakértők tevékenységével, valamint a kifizetés és az ügyintézés gyorsaságával is.
A Magyarországot sújtó időjárási katasztrófák ellenére a hazai biztosítókhoz befutó kárigények nagy része nem túlzottan nagy értékű. A lakásbiztosítási kártérítések 90-95 százaléka százezer forint alatt van. A biztosítási ügyek harmada olyan üvegkár, amely igen kis kártérítési összeggel jár – ám a hivatalos ügyintézés nem megspórolható. Mivel a lakás értékéhez képest viszonylag alacsony a kártérítési összeg, a lakásbiztosítási szolgáltatások szerepe, az ügyintézés gyorsasága felértékelődik. Az apróbb ügyek esetében sokkal kisebb az az idő, amelyet várakozással hajlandó tölteni az ügyfél – a kárrendezési szolgáltatások megítélése ennek ellenére javult.
A Mabisz adatai szerint Magyarországon mintegy 2 millió 840 ezer lakásra kötöttek biztosítást. A biztosítások 90 százaléka a négy legnagyobb szolgáltató, az AEGON Magyarország, az Allianz, a Generali Providencia és az OTP Garancia között oszlik meg, a kutatás az ezekkel való elégedettséget mérte. Noha az ügyfelek többsége minden társaságról inkább pozitívan nyilatkozott, mérhető különbségek rajzolódnak ki az egyes szolgáltatók megítélésében. A kárkifizetések gyorsasága tekintetében az Allianz megelőzi a mezőnyt, minden más tekintetben a piacvezető AEGON Magyarország került ki győztesen az összehasonlításból.
A felmérés megmutatta, hogy a biztosítók eredményesen foglalkoznak a szolgáltatási minőség javításával. Az elbírálás gyorsaságával a megkérdezettek kétharmada teljes mértékben elégedett volt (a győztesnél ez 80 százalék feletti arányt jelent), a kárszakértőt négyötödük mondta udvariasnak és segítőkésznek, míg az ügyfelek fele úgy érezte: szinte azonnal fizetett a biztosító – a két-három hetes időintervallumon belül pedig már a károsultak 90 százaléka a pénzéhez jutott.
Az ügyintézésben nyújtott segítséggel, az Assistance szolgáltatással még inkább elégedettek a biztosítók ügyfelei (általában az AEGON Magyarország ügyfelei körében ismert ez a szolgáltatás, amikor a biztosító nem csak kifizeti a kárt, hanem segítséget nyújt a helyreállításban is: maga küldi a szakembert, aki elvégzi a szükséges munkát, majd közvetlenül a biztosítónak számláz). Akik már igénybe vették, 88 százalékban elégedettek voltak és újra élnének ezzel a lehetőséggel. A biztosítók stratégiájára vonatkozóan érdekes lehet az a megállapítás, hogy azok 60 százaléka is élne a lehetőséggel, akiknek nem volt módja még igénybe venni ezt a szolgáltatást.
A lakásbiztosítási szerződések közel felét birtokló AEGON Magyarország kimutatása szerint 2005-ben a lakáskárok közel 20 százalékát a meteorológiai károk tették ki, amelyekre mintegy 1,5 milliárd forintot fizettek ki. Ez az összes kárkifizetés 23,6 százaléka.

A nem elemi vagyon károk esetében leggyakoribbak víz, tűz, robbanás, és üveg károk, valamint a lopásból eredő károk. A károk nagyságát tekintve a kis értékű károk a jellemzőbbek. Az összes lakáskár (db) 95,3 százaléka kis összegű kár, 50-100 ezer forint közötti átlagos kárértékkel.
A lakásbiztosítási szolgáltatások szerepe, az ügyintézés gyorsasága éppen ezek miatt a kis összegű károk miatt felértékelődik. A biztosítók ajánlatának összehasonlításakor érdemes tehát figyelembe venni, hogy milyen az adott biztosító szolgáltatása.
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem