33 °C Budapest

Vezetékes biznisz - ki nyeri a csatát ?

Pénzcentrum
2005. október 19. 06:20

Miközben egyre jobban csökken a vezetékes vonalak száma hazánkban (és ez nem csak nálunk van így) aközben a szolgáltatók ádáz harcot folytatnak a fogyasztók kegyeiért. Egymást, enyhén szólva is negatív színben feltüntető reklámokkal próbálják bebizonyítani, hogy "Nálunk a legalacsonyabbak a percdíjak", és úgy tűnik, hogy szinte már ők fizetnek minden egyes letelefonált másodperc után. Adják a termékeiket Internet-szolgáltatással, kábeltévével ,akciós a kocsmába is magunkkal vihető hordozhatós készülékkel. De vajon mi az igazság ? Mikor járunk mi fogyasztók tényleg jól ? És mennyibe is kerül egy perc valójában ?

 
Miközben  csökken a vezetékes vonalak száma hazánkban (és ez nem csak nálunk van így) aközben a szolgáltatók ádáz harcot folytatnak a fogyasztók kegyeiért. Egymást, enyhén szólva is negatív színben feltüntető reklámokkal próbálják bebizonyítani, hogy „Nálunk a legalacsonyabbak a percdíjak”, és úgy tűnik, hogy szinte már ők fizetnek minden egyes letelefonált másodperc után. Adják a termékeiket Internet-szolgáltatással, kábeltévével ,akciós a kocsmába is magunkkal vihető hordozhatós készülékkel. De vajon mi az igazság ? Mikor járunk mi fogyasztók tényleg jól ? És mennyibe is kerül egy perc valójában ?
 
Az „átkosban” egyszerű dolga volt a népnek. Adott volt egy szolgáltató, egy díjcsomag, egyfajta készülék és ha szerencséje volt a „páciensnek” néhány év türelmes várakozás után már a lakásában is tudhatta a vonalat. Mára viszont a helyzet kissé megváltozott és a néhány szolgáltató jó néhány díjcsomagja között eligazodni nem egyszerű dolog. Igaz ebben segítségünkre lehet a szolgáltatók honlapjain elhelyezett tarifaszámláló, viszont ezzel csak azt tudjuk meghatározni, hogy számunkra melyik, az adott szolgáltató által kínált díjcsomag a legjobb.
A szolgáltatókat öt szempont alapján célszerű összehasonlítani, ezek a következők : egyszeri belépési díj (azaz ennyiért csatlakozhatok a „klubhoz”), havi díj, belföldi hívás díjai, mobil hívás díjai, külföldi hívások ára.
Forrás: Internet
*TELE2 esetében megtévesztő lehet, hogy nincs belépési díj és havi díj sem, de ne feledjük el, hogy ennek a cégnek a szolgáltatását csak az veheti igénybe akinek valamely más szolgáltatónál ( jellemzően T-COM) már van előfizetése. Ebben az esetben minden hónapban két számlát kapunk, az egyik a lebeszélt percdíjakat tartalmazza, míg a másik a havi díjat amit a másik szolgáltató számláz.
Forrás: Internet
A fenti táblázatokban mind a négy szolgáltató alap díjcsomagját hasonlítottuk össze. A belföldi hívások esetében az adott tartományon belüli érték attól függ, hogy helyi, helyközi vagy távolsági hívást bonyolítunk. Mobilhívások esetében az adott percdíj attól függ, hogy csúcsidőben vagy csúcsidőn kívül hívjuk az adott mobilszámot, külföldi hívás esetében pedig, hogy melyik "zónába" telefonálunk.
Természetesen az összes társaság kínál „akciós” csomagot amelyben vagy a belépési díj vagy/és a havi díj kedvezőbb. A T-COM és a UPC toborzó akciót is hirdetett amelynek keretében ha hozunk még egy embert aki előfizet akkor a számlánkon egy bizonyos összeget jóváírnak (ez általában 1000 Ft). A táblázatból kiderül, hogy a UPC-nél  kedvezőek a percdíjak, különösen akkor ha kábeltévé és internetszolgáltatást is rendelünk az alapcsomag mellé, viszont szem előtt kell tartanunk, hogy a UPC-nek nincs országos lefedettsége.
A vezetékes telefonhasználókért is harcba száll októbertől a 3. számú hazai mobilcég a Vodafone. Az új csomag csak virtuálisan számít vezetékesnek, a híváskezdeményezések az ügyfél által megadott címhez kötődnek. A díjcsomag abban új, hogy a lokális megkötésekért cserébe rendkívül olcsón 9.90, illetve 5.90 forint/percért lehet hívni a vezetékes hálózatokat. A mobil hálózatokat 49 forintért lehet hívni. Havidíj nincs.
A Vodafone szolgáltatásának azonban két hátulütője van, ami fékezhet a mobilcég lendületén. A készüléket (asztali) meg lehet venni (28990), illetve az ilyen számokat drága lesz hívni, mivel mobilok.

Amennyiben internet hozzáférést is szeretnénk választani alapcsomagjaink mellé akkor a választási lehetőségek körét behatárolja, hogy dial-up, ADSL, mikrohullámú vagy egyéb vezeték nélküli technikát szeretnénk.

Forrás: Internet
Jellemzően az ADSL a favorit ugyanis a szélessávú Internet hozzáférések számát jelző xDSL (döntően ADSL) vonalszám augusztus végére az egy hónappal korábbi 309 508-ról 320 714-re nőtt. Ez az összes bekapcsolt fővonal 9,33 százaléka, január óta a vonalak száma közel 71 ezerrel növekedett. T-Mobile esetében az alapcsomag 50 MB adatforgalmat tartalmaz, ha túllépjük ezt a keretet akkor minden megkezdett 10 kb után 1 forintot fizetünk. A Vodafone esetében ez a havi keret 200 Mb és minden megkezdett Gb 17 ezer forintba kerül. A Pannon esetében 3 Mb a limit és 6 forintunkba kerül minden megkezdett 10 kb.
Ezek után elmondhatjuk, hogy legalább van némi kiindulási alapunk ahhoz, hogy eldöntsük melyik szolgáltatót is válasszuk. Azonban ne felejtsük el, hogy ezek csak az alap díjcsomagok és ha valamilyen termékkombinációt szeretnénk akkor bizony még mélyebbre kell ásnunk a tarifák tengerében.

 

NAPTÁR
Tovább
2021. július 30. péntek
Judit, Xénia
30. hét
Július 30.
Barátság világnap
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?