1 °C Budapest

A magyarok fele lecserélné ...

Pénzcentrum
2005. október 19. 15:41

Az Ariston, Extendia névre hallgató nagyméretű termékcsaládjának piacra dobása kapcsán végzett közvélemény-kutatása szerint, a magyarok fele lecserélné hűtőszekrényét az elkövetkezendő egy év során. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók még mindig leginkább a pénztárcájukat féltik: a megkérdezettek többségének a háztartási gépek fogyasztása az egyik legfontosabb szempont.

Az Ariston, Extendia névre hallgató nagyméretű termékcsaládjának piacra dobása kapcsán végzett közvélemény-kutatása szerint, a magyarok fele lecserélné hűtőszekrényét az elkövetkezendő egy év során. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar fogyasztók még mindig leginkább a pénztárcájukat féltik: a megkérdezettek többségének a háztartási gépek fogyasztása az egyik legfontosabb szempont.
 
A mai magyar vásárlók nagy része praktikus szemléletű, otthonában mindenekelőtt a kényelmet és funkcionalitást kedveli, a szépséget inkább az autókban keresi, mint háztartási gépekben. A hazai fogyasztók egyáltalán nem tartják fontosnak, például egy mosógép külsejét, sokkal lényegesebb számukra hogy alacsony fogyasztású és korszerű gépeket használjanak.
Ez a kép rajzolódott ki abból a nemzetközi kutatásból, amit a Makno & Consulting készített a háztartási gépeket fémjelző Ariston márka számára. A felmérés célja az volt, hogy más szemszögből is megvizsgáljon néhány érdekes fogalmat és jó pár háztartási készülékekre jellemző tulajdonságot. Az ideális otthonhoz kötődő európai tendenciák, szokások és ízlések tanulmányozása érdekében a megkérdezetteknek össze kellett kötniük a háztartási készülékeket a kényelem, a szépség, az idő, a társadalmi felelősség és az innováció fogalmával. A kutatást a nagyméretű Extendia termékcsalád bevezetése során készítették 11 ország (Olaszország, Franciaország, Hollandia, Spanyolország, Portugália, Oroszország, Törökország, Magyarország, Románia) 18 és 74 év közötti lakosainak megkérdezésével.
Az összes megkérdezett 76,7 százaléka szerint a háztartási gépek alapvető tulajdonsága a könnyen kezelhetőség, míg a megkérdezettek 46,7 százaléka a fejlett technológia mellett tette le voksát. Érdekes módon, a kelet-európai — jellemzően árérzékenyebb — válaszadók 70 százalékának az alacsony fogyasztás volt döntő fontosságú, a magyarok 40 százaléka szerint a fejlesztések legfontosabb célja a fogyasztás további csökkentése kéne hogy legyen.  Érdekes fejlemény még, hogy a magyar nemzetiségű válaszadók 50 százaléka elégedetett a háztartási gépek külsejével – az összes ország megkérdezettjeinek átlaga ebben a tekintetben csupán 35 százalék, míg a törökök mindössze 5 százaléka mutatkozott elégedettnek a háztartási gépek küllemével. Míg a kényelem fogalmát a magyar válaszadók legnagyobb részben (36,7%) a mosogatógéppel azonosították, az oroszok és románok nagy részének a kényelmet mindig a mosógép jelenti.
Az európai országok zöméhez hasonlóan számunkra is a barátokkal és a családdal töltött idő jelenti a szabadidőt, hiszen a magyar megkérdezettek 63,3 százaléka így gondolta. Ezzel szemben a törökök, a hollandok és az oroszok számára a szabadidő inkább a saját szükségleteikre fordított idővel volt azonos.
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 15. vasárnap
Valér
50. hét
December 15.
Advent (3.)
December 15.
A tea világnapja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33