A TNS Hungary még az idén szeretné bevezetni az úgynevezett T/Audit-ra keresztelt forradalmian új, piacvizsgálati módszerét. A T/Audit a telekommunikációs piaccal kapcsolatban ad pontos információkat. A piacvizsgálati újítás lényege, hogy telefonszámlák alapján dolgozzák fel az adatokat, amivel pontosan meghatározható, hogy egy-egy háztartás vagy üzleti felhasználó mennyit költött telekommunikációs szolgáltatásokra, illetve mikor és mire cserélt telefon vagy internet szolgáltatót.
A TNS Hungary még az idén szeretné bevezetni az úgynevezett T/Audit-ra keresztelt forradalmian új, piacvizsgálati módszerét. A T/Audit a telekommunikációs piaccal kapcsolatban ad pontos információkat. A piacvizsgálati újítás lényege, hogy telefonszámlák alapján dolgozzák fel az adatokat, amivel pontosan meghatározható, hogy egy–egy háztartás vagy üzleti felhasználó mennyit költött telekommunikációs szolgáltatásokra, illetve mikor és mire cserélt telefon vagy internet szolgáltatót.
A TNS Hungary legfőbb célja, hogy kutatási megközelítéseinek folyamatos fejlesztésével minél pontosabb piaci információkon alapuló vizsgálatokat, méréseket végezzen. A T/Audit rendszer – amely egy nemzetközi módszer adaptálása – tényleges adatokon nyugvó piacrészesedési vizsgálat.
A lakossági, valamint az üzleti szférában – a telefonszámlák értékelése alapján – folytatott elemzés választ ad arra, hogy a háztartások és az üzleti felhasználók mennyit költöttek el telekommunikációs szolgáltatásokra (mobil telefon, vezetékes telefon, internet). A tényleges költés meghatározás alapján, pontos piaci méreteket lehet meghatározni, aminek ismerete elengedhetetlen a szolgáltatók számára. A T/Audit másik fontos eredménye az elvándorlás, azaz a szolgáltató cserék rögzítése, illetve adott esetben ennek miértjének megválaszolása.
Duránszkai Gábor a TNS Hungary ügyvezető igazgatója a következőket tette hozzá: „ A külföldi tapasztalatok alapján elmondható, hogy nagy az érdeklődés a különböző telekommunikációs szegmensekből a T/Audit-ra. Csehországban és Szlovákiában, ahol már bevezetésre került ez a rendszer, szinte az összes jelentős szolgáltató felhasználja a vizsgálat eredményeit. A kutatás feltételeit a CAPI –számítógéppel támogatott kérdezés- rendszerünk hazai bevezetése teremtette meg, amely a legkorszerűbb adatfelvételi technológia hátteret nyújtja a vizsgálathoz. Itthon első körben arra törekszünk, hogy a hazai telekommunikációs szereplők elfogadják a módszer hatékonyságát, hitelességét. Várakozásaink szerint a T/Audit eredményeivel, a pontosabb adatok birtokában, a szolgáltatók sokkal kifinomultabb marketing kutatásokkal dolgozhatnak és hatékonyabb tervezéssel mérhetik fel saját piacuk nagyságát és értékelhetik az itt lévő fogyasztók szokásait.„
A TNS tervei szerint az új rendszer a közeljövőben regionális adatbázissá fejlődik és Csehország, valamint Szlovákia és Magyarország után Lengyelország is becsatlakozik a