A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco "Nálunk VERHETETLEN árakat talál!" szlogennel azonosítható árgarancia szolgáltatásának a reklámújságokban megjelentetett tájékozatóit ítélte jogsértőnek és 10 millió forint megfizetésére kötelezte a hypermarket láncot.
A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco „Nálunk VERHETETLEN árakat talál!” szlogennel azonosítható árgarancia szolgáltatásának a reklámújságokban megjelentetett tájékozatóit ítélte jogsértőnek és 10 millió forint megfizetésére kötelezte a hypermarket láncot.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 6-án megtartott tárgyalásán megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Rt. a 2004. és a 2005. évben egyes reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az általa nyújtott árgaranciáról, nem közölve az árgarancia érvényesítéséhez teljesítendő valamennyi feltételt. Az áruházlánc azzal is jogsértő magatartást tanúsított, amikor az árgaranciára alapítottan azt állította, hogy az általa forgalmazott, árgaranciában részesülő termékek ára „verhetetlenként” a legalacsonyabb a piacon. A Versenytanács e magatartás további folytatását megtiltotta. A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco-Global Áruházak Rt-t.
A Tesco-Global Áruházak Rt. az általa nyújtott, 2004 novemberétől „Nálunk VERHETETLEN árakat talál!” szlogennel reklámozott árgaranciával azt vállalja, hogy ha az árgarancia körébe bevont terméket a fogyasztó egy másik üzletben olcsóbban tudja megvásárolni, akkor a vásárlónak kifizeti a különbség kétszeresét. Az árgarancia érvényesítéséhez több feltételnek kell teljesülnie, így az árat blokkal kell igazolni, azzal, hogy a Tesco által kiállított és a másik blokk dátuma között legfeljebb 72 óra eltérés lehet. Az árgarancia szempontjából csak az adott Tesco hipermarket 3 km-es körzetében található más üzletek árai vehetők figyelembe.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








