A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco "Nálunk VERHETETLEN árakat talál!" szlogennel azonosítható árgarancia szolgáltatásának a reklámújságokban megjelentetett tájékozatóit ítélte jogsértőnek és 10 millió forint megfizetésére kötelezte a hypermarket láncot.
A Gazdasági Versenyhivatal a Tesco „Nálunk VERHETETLEN árakat talál!” szlogennel azonosítható árgarancia szolgáltatásának a reklámújságokban megjelentetett tájékozatóit ítélte jogsértőnek és 10 millió forint megfizetésére kötelezte a hypermarket láncot.
A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 6-án megtartott tárgyalásán megállapította, hogy a Tesco-Global Áruházak Rt. a 2004. és a 2005. évben egyes reklámújságjaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az általa nyújtott árgaranciáról, nem közölve az árgarancia érvényesítéséhez teljesítendő valamennyi feltételt. Az áruházlánc azzal is jogsértő magatartást tanúsított, amikor az árgaranciára alapítottan azt állította, hogy az általa forgalmazott, árgaranciában részesülő termékek ára „verhetetlenként” a legalacsonyabb a piacon. A Versenytanács e magatartás további folytatását megtiltotta. A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a Tesco-Global Áruházak Rt-t.
A Tesco-Global Áruházak Rt. az általa nyújtott, 2004 novemberétől „Nálunk VERHETETLEN árakat talál!” szlogennel reklámozott árgaranciával azt vállalja, hogy ha az árgarancia körébe bevont terméket a fogyasztó egy másik üzletben olcsóbban tudja megvásárolni, akkor a vásárlónak kifizeti a különbség kétszeresét. Az árgarancia érvényesítéséhez több feltételnek kell teljesülnie, így az árat blokkal kell igazolni, azzal, hogy a Tesco által kiállított és a másik blokk dátuma között legfeljebb 72 óra eltérés lehet. Az árgarancia szempontjából csak az adott Tesco hipermarket 3 km-es körzetében található más üzletek árai vehetők figyelembe.
A zárkózott kamaszok ventilációjában segíthet egy, a mentális jóllétet támogató új hazai mobilapp, a Healmindset, amelyben a felhasználók chaten, anonim módon kaphatna támogatást.
Bár a 20 ezer magyar méhész 1,2 millió méhcsaládja évente 25 ezer tonna mézet termel, Magyarországon az egy főre jutó mézfogyasztás mindössze 1 kg/év.
Újabb gasztronómiai témájú sikersztori a Brancsnál: közösségi előfinanszírozásból nyithatja meg főzelékbárját az ötletgazda Szatmári Ferenc, azaz Főzelékes Feri.
Október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar, azaz az ADHD rendellenesség tudatosításának hónapja, amiben Magyarországon az iskoláskorú gyerekek 8-10 százaléka érintett.
-
Új trendek a csapatépítésben, egyre messzebb utaznak a cégek
A rendezvénypiac aktuális helyzetéről Vígh-Guttmann Barbarát, az Adventor Hotel Kft. értékesítési vezetőjét kérdeztük.
-
Egyre többen keresik a Dunához közeli lakásokat
Elindult az értékesítés a Waterside Residence-nél: a nagyobb alapterület a népszerűbb.
-
Alacsonyabb árak jönnek a nyugdíjasoknak több Lidl-terméknél is
A vevőknek igazolniuk kell az életkorukat is: mutatjuk a részleteket.
-
Töretlen az érdeklődés a babaváró hitel iránt az MBH Banknál (x)
Az idei évben még a megszokott feltételekkel igényelhetik a családalapító házaspárok a kamattámogatott hitelt, jövő évtől azonban változnak a feltételek.
-
Cloud Computing Gyorstalpaló – Bevezetés a SaaS, PaaS és IaaS világába (x)
A technológiai fejlődés révén a felhő mára szinte mindenütt jelen van – még ha nem is vesszük észre.
- Újbóli fontos üzenet - ingyenes szolgáltatás mindenkinek, aki 65 éven felüli
- Fellélegezhetnek a gödiek az akkumulátorgyár ügyében, hatalmas változás jön
- Most újra fájdalmas a maszkviselési vita a briteknél
- A nagy, elalvás előtti banán-dilemma: segít vagy árt?
- Itt az idő, már lehet korcsolyázni a Balatonnál
- Új év kezdődik - advent első vasárnapja van
Agrárszektor Konferencia 2023
Sustainable World 2023
Mi lesz veled magyar élelmiszer?


