Véget vet a légi mobilozásnak az ismert fapados!

Pénzcentrum2010. március 30. 13:02

Alig egy évvel a mobiltelefonálás fedélzetén történő engedélyezése után, már fel is függeszti a szolgáltatást a Ryanair, miután partnere felbontotta a szerződést.

A rendszert tavaly februárban, nagy csinnadrattával adta át a Ryanair, azonban azóta sem sikerült megállapodniuk a svájci OnAir mobilcéggel a bővítési tervekről.

A szolgáltatás elsőként a társaság Dublinból induló 20 járatán volt elérhető, de a tervek szerint a következő hónapokban a cég összes repülőgépén lehetővé szerették volna tenni a mobilozást. Ehhez képest máig csak 50 repülőgépen építették ki az OnAir rendszert.

A Ryanairnek darabonként 100 ezer fontjába került a repülőgépek felszerelése, a roaming díjakhoz hasonló tarifából származó bevételt pedig megosztja a svájci OnAir szolgáltatóval. A vezérigazgató, Michael O'Leary elégedett volt a szolgáltatással, mivel a használatból folyamatosan emelkedő bevétele származott a cégnek, mely reményei szerint a jövőben fontos bevételi forrást jelent majd.

A teljes flottán - mind a 230 gépen - való rendszerkiépítés akadálya az volt, hogy a két cég nem tudok megegyezni a feltételeken. Az OnAir arra panaszkodott, hogy a viszonylag rövid távok miatt nem generálnak akkora forgalmat az utasok, amely visszahozná a kezdeti beruházás költségeit.

A Ryanair azt nyilatkozta, hogy igyekeznek új rendszert kiépíteni, azonban hónapok is eltelhetnek, míg újra mobilozhatnak a fedélzeten az utasok.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Az OnAir öt másik szerződéses partnere között szerepel a British Airways és az Air Asia is.

Az Európai Bizottság még tavaly fogadott el egy külön szabályozást a repülőgép-fedélzeti mobil szolgáltatásokról, melynek értelmében ezek a funkciók kizárólag a 3000 méteres repülési magasság elérése után használhatók.

Címkék: