Torlódás várható! Holnaptól burkolat-felújítás a "halálúton"

Pénzcentrum2009. szeptember 16. 14:32

Holnaptól jelentős burkolat-felújítási munkálatok kezdődnek az M2-es autóúton a 22-32. km-szelvények között. Az október végéig tartó beruházás idején az érintett szakaszon váltakozó irányú jelzőlámpás vagy jelzőőrös forgalomirányítás mellett közlekedhetnek az autósok, ezért jelentős torlódásokra lehet számítani.

Szeptember 17-én a reggeli órákban a forgalomterelés kiépítésével kezdődnek meg az M2-es autóút 22-32. km-szelvény közötti szakaszának burkolat-felújítási munkálatai. A beruházás keretében a mintegy 10,7 kilométeres pályarész teljes egészében új aszfaltréteget és burkolati jelfestést kap. 

A tervek szerint október 31-ig tartó rekonstrukció idejére az érintett szakaszon váltakozó irányú jelzőlámpás vagy jelzőőrös forgalomirányítás mellett közlekedhetnek az autósok. Mivel a kétszer egysávos úton a munkavégzés alatt több helyen is csak egy sávon haladhat a forgalom, több kilométeres torlódásokra lehet számítani. A szakemberek azt tanácsolják, hogy aki teheti, a felújítás idején válasszon alternatív útvonalat. A személyautóval közlekedők számára a legkézenfekvőbb megoldás, ha a 20. km-szelvényben lévő Dunakeszi csomópont, illetve a 34. km-szelvényben lévő Sződliget csomópontok között a 2 sz. főutat választva kerülik ki a munkaterületet.

Az 1997-ben átadott M2-es autóút 2009. január 1-től tartozik az Állami Autópálya Kezelő Zrt. üzemeltetési hatáskörébe. A 28 km hosszú útszakasz burkolatának életkora 12 év, ami jelentős mértékben meghaladja a cég kezelésében lévő gyorsforgalmi úthálózat 7 éves átlagát. Az aszfaltburkolattal rendelkező autóutak kopórétegét a forgalomtól és az igénybevételtől függően legkésőbb 10 évenként ki kell cserélni, ezért az M2-es helyenként repedezett és elhasználódott aszfaltfelületének felújítása halaszthatatlanná vált. A rekonstrukció a tervek szerint jövőre is folytatódik: 2010-ben a 17-22. km-szelvények közé eső pályarész kaphat új kopóréteget.

Az ÁAK Zrt. nemrégiben nyilvánosságra hozott féléves baleseti helyzetértékeléséből kiderül, hogy az M2-es autóúthoz sajnos igen szomorú statisztikai adatok kapcsolódnak. A társaság által kezelt gyorsforgalmi hálózaton bekövetkező halálos balesetek 27 %-a ugyanis ehhez az útszakaszhoz köthető. Az ÁAK Zrt. szakemberei ezért a felújítás során egy új burkolatfelfestési megoldással kívánják hangsúlyozni a kétszer egysávos autóút ellentétes haladási irányainak elválasztását. A Nyugat-Európában (elsősorban Hollandiában) alkalmazott módszer szerint − elválasztó sáv hiányában − a két pályarészt olyan kettős vonallal különítik el, amelyek között a távolságot megnövelik és piros festékkel színezik be.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Forrás: Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Érkezik a hibrid Ferrari! Zöld szív dobog a tűzpiros fenevadban

Címkék:
m2 balesetek,