A technológiának vannak korlátai: elsősorban közeli jelenetekre optimalizálták, ezért az eredeti nézőponttól távolodva fokozatosan romlik a képminőség.
Nem csak Magyarországon, de egész Kelet-Európában, sőt a legtöbb fejlett országban egyre égetőbb probléma a népességfogyás. Egy friss kutatás azt vizsgálta, hány éves korban szülnek a nők először, illetve hány gyermeknek adnak életet ezekben az országokban. A vizsgálatban Magyarország is részt vett és nem is végzett rossz helyen.
Elképesztő ütemben fogy Kelet-Európában, és azon belül Magyarországon is a népesség. Szakértők ennek legfőbb okaiként a termékenységi ráták csökkenését és a gazdasági emigrációt együttesen nevezik meg. Ami ráadásul még ennél is aggasztóbb, hogy főleg a fiatal, életerős lakosság az, amelyik nagy tömegekben kivándorol. Jelenleg tehát ezen országok egyik legfontosabb feladata a demográfiai probléma megoldása.
Az amerikai Pew Research Center által végzett kutatása arra volt kíváncsi, hogy a világ fejlett országaiban, köztük hazánkban, hogy alakul a szülési hajlandóság. A szakemberek kíváncsiak voltak, hogy hány évesen szülnek először, és hogy átlagosan hány gyereknek adnak életet a nők, valamint, hogy hány százalékuk marad végül gyermektelen fogamzásképes éveik végén.
Az első grafikonon az látszik, hogy a magyar nők átlagosan 27,9 éves korukban szülik az első gyermekünket. Ezzel a középmezőnybe tartozunk, nálunk hátrébb van Csehország, az Egyesült Királyság és Olaszország is.
A másofik grafokikon azt mutatja országonként, hogy egy nő fogamzóképes évei végéig átlagosan hány gyermeknek ad életet. az 1,9-es eredménynel a középmezőnyben végeztünk, Szlovákiában, az Egyesült Királyságban, Finnországban is hasonló a helyzet, mint nálunk. Izlandon 2,3 utód, míg Japánban mindössze 1,5.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A harmadik grafikon azt láthatjuk, hogy az egyes országokban a nők hány százalékának nem születik gyermeke sosem. Itt szerepeltünk legelöl, a másodikak vagyunk: hazánkban ez az arány 11 százalék.
Ahogy a fenti grafikonokból is kivehető Magyarország a fejlett országok között egyáltalán nem végzett rossz helyen. A nők a húszas éveik második felének közepén szülnek először, átlagosan 1,9 gyermeket. Kifejezetten kevés a gyermektelen magyar nők aránya.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








