Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
Egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a munkaerőpiacon és hoznak önálló pénzügyi döntéseket a Z generáció tagjai közül a 1997 után született fiatal felnőttek. Szokásaik az élet számos területén jelentősen különböznek az idősebb nemzedékek viselkedésmintáitól, többek között a pénzhez is egészen másként viszonyulnak, mint szüleik vagy nagyszüleik.
A Z generáció az első olyan nemzedék, amelyik már beleszületett a digitális világba, az okoseszközök és a bármikor elérhető internet számukra az életük alapvető részét képezik. Így nem meglepő, hogy a Provident Pénzügyi Zrt. legfrissebb, a 18–29 éves korosztály pénzügyekkel kapcsolatos szokásaira vonatkozó kutatásában a megkérdezettek több mint fele nyilatkozott úgy, hogy a leggyakrabban a Facebookon fut bele pénzügyi tartalmakba. Releváns csatorna e tekintetben a TikTok, a YouTube és Instagram is: a fiatalok az információk döntő többségével a digitális térben, azon belül is főleg a közösségi média oldalain találkoznak.
A kutatás kitért arra is, milyen fokú érdeklődés mutatkozik a megkérdezett korosztályban a pénzügyek iránt. A felmérésben részt vevők 37%-a egyáltalán nem érzi szükségét annak, hogy célirányosan pénzügyi tartalmat fogyasszon, 41%-uk azonban úgy nyilatkozott, hogy leginkább a rövid videós tartalmak keltik fel az érdeklődésüket, ha pénzkezeléssel kapcsolatos információátadásról van szó. A hosszabb szakmai cikkek, az interaktív kalkulátorok vagy épp a pénzügyi influenszerek által megosztott tartalmak elenyésző fontossággal bírnak a megkérdezettek körében. Noha a válaszokból jól látszik, hogy a social média platformok megkerülhetetlen tájékozódási pontot jelentenek e generáció pénzügyi ismeretszerzésében, a válaszadók közel 84%-a úgy nyilatkozott, hogy egy konkrét pénzügyi döntés meghozatalakor elsődlegesen a család és a barátok tanácsaira támaszkodik.
Felméréséből az is kiderült, hogy a pénzügyi szolgáltató kiválasztásakor a kedvező feltételek és az alacsony költségek a legfontosabbak a fiatalok számára: 68%-uk ezt jelölte meg döntő kritériumként, míg a válaszadók 18%-a számára a megbízhatóság és a jó ügyfélszolgálat, 11%-uknak a digitális elérhetőség és a 24 órás ügyintézés, 3%-uknak pedig a pénzintézet fenntarthatósági és társadalmi felelősségvállalása az elsődleges.
A szolgáltatókkal szemben a megkérdezettek 23%-a támasztja nagyon fontos felétételként, hogy biztosítsanak lehetőséget a kizárólag digitális csatornákon zajló ügyintézésre. 55%-uk ennél megengedőbb: bár fontos nekik, hogy online is intézhessék ügyeiket, szükség esetén nem jelent problémát a számukra személyesen felkeresni az ügyfélszolgálatot. Mindössze a kutatásban részt vevők 9%-a nyilatkozott úgy, hogy a személyes ügyintézést preferálja szemben a digitális lehetőségekkel.
Friss kutatásunk eredményei is jól mutatják, hogy a Z generáció fiatal felnőttjei részéről kiemelkedően fontos elvárás egy pénzügyi szolgáltatóval szemben, hogy gyors és kényelmes megoldásokat biztosítson a pénzügyek intézésére. Azt a tényt sem hagyhatja figyelmen kívül egy felelős pénzintézet, hogy ismeretük jelentős részét az online térből nyerik, vagyis, ha szeretnének számukra naprakész információkat biztosítani a pénzügyek vonatkozásában, a digitális csatornák megkerülhetetlenek. A felmérés során kíváncsiak voltunk arra is, hogy a Provident vonatkozásában milyen új digitális szolgáltatás lenne a legvonzóbb a fiatalok számára: a könnyű ügyintézést és a kölcsönök gyors nyomon követését biztosító mobilapplikáció, valamint a teljesen online zajló hitelbírálat és -folyósítás végzett az élen 34-34%-kal, a válaszadók 22%-ának pedig a fiatal ügyfeleknek szóló egyedi kedvezmények és hűségprogramok keltenék fel a figyelmét
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
– mondta Pálfalvi Márta a Provident kommunikációs és vállalati kapcsolatok igazgatója.
A kutatásból egyértelműen látszik, hogy a fiatalok számára az internet alapú megoldások nem csupán kényelmi tényezőnek számítanak, hanem alapvető feltételei a pénzintézetekkel kapcsolatban megfogalmazott elvárásoknak. A pénzpiac azon szereplői, akik ezt felismerve folyamatosan fejlesztik online szolgáltatásaikat, valamint hangsúlyt fektetnek arra, hogy naprakész és informatív tartalmakkal legyenek jelen a digitális térben, hosszú távon erős kapcsolatot építhetnek ki a következő generációk ügyfeleivel.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








