Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is.

Új módszerrel rejtegetik mesés vagyonukat a csúcsmilliárdosok: egyre többen csinálják, hatalmas üzlet lett
A világ leggazdagabb emberei egyre inkább privát, diszkrét vásárlások felé fordulnak, tesznek piacon kívüli ajánlatokat például műalkotások, kastélyok és klasszikus autók esetében - elkerülve ezzel a nyilvánosságot és a közösségi média figyelmét.
A Sotheby's Private Sales által kínált egyik kiemelkedő darab egy 1960-as Ferrari 400 Superamerica SWB Cabriolet, melyet Pinin Farina tervezett. Ez az autóritkaság szimbolizálja a gazdagok által előnyben részesített "csendes gazdagság" új dimenzióját, amely privát vásárlások, kastélyok, művészeti alkotások és klasszikus autók iránti érdeklődésben nyilvánul meg.
Az aukciós házak és luxusingatlan-ügynökségek jelentése szerint a magáneladások és piacon kívüli ajánlatok iránti igény növekszik a gazdag vevők és eladók körében. A cél itt az, hogy távol maradjanak a közösségi média és a nyilvánosság figyelmétől. Ezzel párhuzamosan, miközben az árverési eladások száma csökken, a magáneladások volumene emelkedik. A Sotheby's-nél például 4%-kal, míg a Christie's-nél 5%-kal nőtt ezeknek az ügyleteknek a száma - írja a CNBC.
A klasszikus autók piacán is hasonló tendencia figyelhető meg. Az RM Sotheby's esetében például az elmúlt négy év során több mint négyszeresére nőttek a magánértékesítések. Ezek az ügyletek már majdnem egyharmadát teszik ki az összes bevételnek.
A magánértékesítések vonzereje nem csak az autókra korlátozódik; ingatlanok esetében is hasonló trendek figyelhetők meg. Manhattanben, Malibuban és más exkluzív helyszíneken gyakran bonyolítanak le nagy értékű ügyleteket piacon kívül. Például Manhattan Greenwich Village-ben egy városi házat 72,5 millió dollárért (több mint 25 milliárd forintért) adtak el így, míg Palm Beach-en egy kastélyt 60 millió dollárért (több mint 21 milliárd forintért).
Los Angeles tekinthető ennek a gyakorlatnak az eredeti központjának, amely kezdetben hírességek és filmsztárok körében volt népszerű. Az idő múlásával azonban más gazdagok is csatlakoztak ehhez a trendhez.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Douglas Elliman Los Angeles-i ingatlanügynöke, Ernie Carswell szerint ma már nem csak hírességek keresik ezt a diszkrét értékesítési módot. Egy New York-i milliárdos ügyfele például Los Angelesben keres exkluzív ingatlant anélkül, hogy ezt nyilvánosságra hoznák. Az ingatlanpiac ezen szegmensén belül fontos szerepet játszanak az ingatlanszakemberek kapcsolatai. A cég egy másik ingatlanszakértője, Noble Black viszont felhívja a figyelmet arra, hogy bár ezek az eladások diszkrét módon zajlanak, lehet hogy nem érik el a legmagasabb lehetséges árat, mivel korlátosabb a potenciális vevők köre.
Ezek az információk rávilágítanak arra, hogy mind az autó-, mind pedig az ingatlanpiac egyre inkább elmozdulnak a nyilvános árverésektől és hirdetésektől, és a privát tranzakciók, maximális diszkréció felé orientálódnak.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


