A Pénzcentrum összeállítást készített annak kapcsán, hogy miért van Magyarországon jóval kevesebb életbiztosítás, mint például Nyugat-Európában, vagy Észak-Amerikában.
Csalás miatt hét év börtönbüntetésre ítélt a Pécsi Ítélőtábla pénteken egy Zala megyei férfit, aki éveken át több embertől csalt ki pénzt, magas hozamot ígérve nekik. Az ítélet jogerős.
Az ítélőtábla Krémer László vezette tanácsa helybenhagyta a Zalaegerszegi Törvényszék korábbi ítéletét, amely egyrendbeli, különösen nagy kárt okozó, üzletszerűen elkövetett csalás, kétrendbeli, jelentős kárt okozó, üzletszerűen, folytatólagosan elkövetett csalás és egyrendbeli, nagyobb kárt okozó, üzletszerűen elkövetett csalás bűntettében mondta ki bűnösnek a férfit.
A vádirat szerint a Zala megyei férfi 2006 és 2008 között - egy vele kapcsolatban álló befektetési társaság által végzett pénzpiaci műveletekre hivatkozva - két sértettől összesen mintegy 85 millió forintot vett át. Azt állította, hogy a pénzügyi tranzakciók több milliárd forintos hasznot eredményeznek majd, s abból a sértetteknek részesedést ígért.
A vádlott 2008 augusztusától 2011 januárjáig büntetés-végrehajtási intézetben volt, majd szabadulása után ismét felvette a kapcsolatot az egyik sértettel, és közölte vele, hogy ha hozzájárul a befektetéshez szükséges költségek fedezéséhez, akkor megkapja korábbi befizetéseit és azok hozamait is, mert a pénzügyi műveletek haszna 2012-ben fog realizálódni. A sértett ismét elhitte a vádlott által elmondottakat. A vádlott a sértett tévedésben tartása érdekében több hamis okiratot is bemutatott a férfinak, így az további 18,8 millió forintot adott át neki.
2011 februárjában a vádlott felhívta korábbi ismerősét, akinek több százezer forinttal tartozott. Közölte vele, hogy ha az kisebb összegeket ad neki, akkor ő megfizeti a tartozását. A vádlott ezzel a sértettel is elhitette, hogy zártkörű befektetési csoport tagja, és a fizetések ellenében magas hozamot biztosít. A vádlott a sértettnek 542 ezer forint kárt okozott.
Rengeteg magyar fektette ide a pénzét: most látszik csak igazán, mekkora bukta lehet belőle 2026-ban
Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








