A magyarok számára a segítőkészség egyre kevésbé fontos, mindenki a biztonságra vágyik leginkább - írta a Népszabadság egy, az elmúlt tíz év értékváltozásait vizsgáló tanulmány megállapításait ismertetve.
A lap keddi számában idézi Kapitány Ágnes és Kapitány Gábor, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Szociológiai Intézetének tudományos tanácsadói által az értékrendváltozásról 2002 óta rendszeresen készülő felmérés eredményeit elemző munkáját, amely szerint Magyarországon a piacgazdasághoz köthető értékek állnak az utolsó helyen az emberek szemében.
A sikeresség, az elismertségigény, az anyagi jólét, a kockázatvállalás, a kihívások keresése, az újdonság és a változatosság tartósan a lista végén szerepelnek, miként a hierarchiához kapcsolódó értékek, így a dominanciaigény, a szabálykövetés is tartósan népszerűtlenek.
A kutatók szerint aggasztó, hogy a segítőkészség a 21 alapértékre kiterjedő kutatásban tíz év alatt a 10.-ről a 17. helyre csúszott vissza, miközben csökkent a tolerancia fontossága is.
Az elmúlt tíz évben változatlanul a környezetvédelem és az emberi kapcsolatok követik a biztonságot az értékek sorrendjében, s az élmezőnyben szerepel az egyenlő lehetőségek elve is. Az elmúlt évtizedben előkelőbb helyre került a hagyományok értékelése, miként a hedonizmusé is.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








