Nagy-Britannia két legnagyobb kereskedelmi bankja arra hívta fel ügyfeleinek figyelmét, hogy a megszűntetett bankszámlákon összesen több millió fontot felejtettek, amit természetesen visszafizetne nekik, ha végre 15 év után felkeresnék valamelyik fiókot.
A Halifax mintegy 29,6 millió fontot (8 884 millió forint), a HSBC pedig 24 milliót (7 203 millió forint)szolgáltatna vissza több tízezer ügyfélnek. Egy törvény értelmében az olyan pénzeket, melyekért gazdájuk több mint 15 éve nem jelentkezett, automatikusan egy központi alapba utalnák, és közösségi projektekbe fektetné az állam, igaz az ügyfelek bármikor jelentkezhetnének pénzükét, tehát tulajdoni joguk nem évülne el.
A Halifaxnál ezidáig 17,5 millió fontért (5 250 millió forint) már jelentkeztek a tulajdonosok, de például négyen, akiknek számláján egyenként több mint 100 ezer font (30 millió forint) található még nem jelentkeztek, és szintén sok olyan bankszámlát vezet a bank, ahol 50 ezer font (15 millió forint) feletti összeg csücsül. Többéségében (70%) azonban 50 font (15 ezer forint) alatti összegekről van szó.
Londonban található a legtöbb 15 éve alvó számla, melyek összértéke meghaladja az 5,6 millió (1 680 millió forint) fontot. A bankok ezek felderítése érdekében még hirdetéseket is adtak fel több országos, és helyi sajtóban, amiben tájékoztatták az ügyfeleket, hogyan tudják visszaigényelni pénzüket.
A HBSC több mint 12 ezer levelet küldött ki ezen számlák tulajdonosainak, további 5 ezer emberről azonban nem tudják, hol élnek jelenleg. Náluk 7 olyan számla található, amelyen 100 ezer font feletti összeg van, míg az átlagos számlaegyenleg 1400 font (420 ezer forint). Hasonló problémák elkerülése végett már most felveszik a kapcsolatot azokkal, akik több mint két éve nem nyúltak számlájukhoz, lakcím egyeztetés céljából.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








