Évente dollár-milliárdokat spórolnak az eBay-en licitáló vevők ahhoz képest, amennyit hajlandók lettek volna fizetni az adott áruért - derül ki a University of Maryland két statisztikusának független tanulmányából.
A kutatás során a szakértők a fogyasztói többlet nagyságát vizsgálták, vagyis arra voltak kíváncsiak, hogy mekkora különbség mutatkozik a maximálisan ajánlott ár és a ténylegesen fizetett ár között. (Az eBay-en a vevő csak egy árlépésközzel fizet többet a második legjobb ajánlattevőnél, így végül nem a maximális licit összege kerül kifizetésre. A két érték különbsége adhatja ki a fogyasztói többletet.)
Az adatok szerint 2003-ban összesen 7 milliárd dollárt spóroltak meg a vevők, míg ugyanezt a modellt 2004-re alkalmazva 8,4 milliárdos lenne a fogyasztói többlet összege, mely 2007-re 19 milliárd dollárra hízott.
A modellt 4500 darab amerikai és európai aukció adatai alapján állították össze. Érdekes, hogy a 2003-as 7 milliárd dolláros fogyasztói többlet az eBay adott évi teljes forgalmának mintegy 30%-át teszi ki.
A kutatás érdekességét az adja, hogy a hagyományos kereskedőknél gyakorlatilag lehetetlen számszerűsíteni, hogy a fogyasztó mennyit lett volna hajlandó fizetni az adott áruért, míg az online aukciós folyamat eredményeképp gyakorlatilag a legtöbb szükséges adat rendelkezésre áll. (Vitatható persze, hogy a legmagasabb licitérték már valóban az a maximális összeg, amit az ajánlattevő hajlandó lenne megfizetni, ennél jobb közelítést azonban aligha lehetne adni.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








