A Budapesti Értéktőzsde kezdeményezésére 60 iskola háromezer tanulóját kezdték pénzügyi ismeretekre tanítani. A képzés egyébként még a jelenlegi kormányzati ciklusban középiskolai tantárggyá válhat - olvasható a Magyar Hírlapban.
A BÉT tavaly kiírt pályázatán a 84 pályázóból első körben 30 iskola kapott 15 millió forintnyi támogatást. A gazdasági tárca pedig újabb 15 millió forinttal vont be még 15 iskolát.
Az oktatási tárca a nemzeti alaptanterv felülvizsgálatában rögzítette, hogy 2010-ig bevezetik a pénzügyi oktatást a középiskolákban, méghozzá kötelező tárgyként.
A pályázaton nyertes iskolák 500-500 ezer forintot kaptak, a tőzsde pedig a tanárok felkészítését is magára vállalta, ehhez egy 9 részes tananyagot állítottak össze. A tananyag másik részét egy, az Amerikai Egyesült Államokból származó digitális program képezi.
Michael Buhl, a Wiener Börse társ-vezérigazgatója szerint a kötelező pénzügyi képzés a középiskolákban Ausztriában már bevált.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








