Egy friss amerikai felmérés szerint a 25 és 35 év közötti amerikai fiatalok (vagyis az úgynevezett Y-generáció) nem képeznek elég megtakarítást, illetve túl sokat költenek - de a helyzet hasonló többek között nálunk is.
A felmérés rávílágított, hogy a 25 és 34 év közti - az amerikai statisztikai hivatal szerint mintegy 40 millió - felnőtt fiatalok körében az átlagos eladósodottság 2004-ben 4 773 dollár volt, szemben az 1985-ben tapasztalt 3 118 dolláros átlaggal. 2004 során a fiatalok mindössze 47 százaléka rendelkezett valamilyen megtakarítási formával, míg 1985-ben ez az arány 61 százalékos volt.
A múlt hónapban az American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) által közzétett tanulmány célkeresztjében a fiatalok állnak az aggasztó pénzügyi szokásaik miatt. Ennek a generációnak a vizsgálata kiemelt fontosságú, mivel nagyobb hosszú távú hatást - legyen az pozitív vagy negatív - eredményez az, hogy a munkával eltöltött éveik száma megemelkedett.
A tanulmány megdöbbentő eredménye kapcsán elindítottak egy kampányt, melynek célja a pénzügyi kultúra fejlesztése, s ezáltal a megtakarítások növelése, s a szükségtelen költekezés visszaszorítása az Y-generáció tagjai körében.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


