Több, mint négyszázan álltak startvonalhoz az angliai, "mi lesz a jövő pénzügyi terméke" versenyen, amelyet Financial Times a ABN Ambroval közösen rendezett meg. A résztvevők a gazdaság legkülönbözőbb területeiről érkeztek: volt köztük pilóta, elektronikus műszerász, építőmunkás, IT tanácsadó és még egy juhász is.
Az ötezer dolláros fődíjat az egy exeteri IT cég nyugalmazott vezetője nyerte el a kerekítő számla ötletével, amely egyszerűségével és vásárlóközpontúságával nyerte el a szakmai zsűri elismerését. A kerekítő számla lényege, hogy egy olyan befektetési és megtakarítási számlát hoz létre, amelyre a kiskereskedők támogatásával a vásárló a nyugtán szereplő összeget felkerekítheti egészre és a fennmaradó összege automatikusan erre a bizonyos számlatípusra kerül. A kiskereskedők a rendszerben a gyűjtő ügynökök szerepét látnák el, és bizonyos jutalék fejében kezelnék a rendszer technikai részét.
A második helyet egy régóta ismert, olasz bankárról elnevezett rendszer megújítása, a tontine (ki ne vedd a végén) nyugdíjrendszer nyerte el. Az ötletgazda az 54 éves könyvárus, Philip Ralli elképzelése szerint a tagok, mint egy normálisan formában fizetnék be az önkéntes nyugdíjalapba a fizetésük egy részét, amelyet később évjáradék formájában kapnának vissza. Az ötlet lényege abban rejlik, hogy a "túlélők" előbb utóbb az előbb eltávozottak részével is megkapnák, így plusz juttatásokhoz juthatnának öregkorukra.
A dobogós helyek legrosszabbikát a derbyshire-i grafikus designnal foglalkozó cég vezetője, Stuart Wilson foglalta el, aki egy olyan alap létrehozását tervezte el, amely biztosítási egy egyéb szolgáltatásokat nyújthatna egy bizonyos közösségnek, azzal a kitétellel, hogy a megtermelt profitot visszaosztják ezzel téve érdekeltté a tagokat az eredményes működésben és a valós károk bejelentésében.
A tervek között szerepeltek még az internetes befektetés támogató és maximális adókedvezmény igénybevételét ellenőrző programok létrehozása is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyar csapattársat kaphat a Liverpoolnál Szoboszlai Dominik
- Drámai fényképek az M2-es autóúton történt balesetről
- Új szabályok jönnek az Oscar-díjakkal kapcsolatban
- A tehetséges szegényekért - Huszadik évébe lépett a Csányi Alapítvány
- Az Apple szerezheti meg a megreformált klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Kijózanító hírt kaptak a külföldön tartózkodó katonaköteles ukránok