31 °C Budapest

Szeretünk bankba járni? - Nagyon úgy tűnik...

Pénzcentrum
2005. augusztus 31. 10:44

Megtakarításokkal - saját bevallása szerint - a magyar lakosságnak csupán közel egyharmada rendelkezik. Pénztartalékait a többség forintbetétben tartja, ám spórolt pénzét minden negyedik magyar készpénzben őrzi, állítja a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb Pénzügypiaci Adatszolgáltatás címet viselő tanulmánya.

Versengenek az ügyfelekért a bankok és pénzügyi szolgáltató cégek - nap mint nap találkozhatunk a különböző banki szolgáltatásokat hirdető ajánlatokkal. A GfK Hungária Piackutató Intézet 1995 óta folyamatosan készít felmérést az ügyfelek - úgy magánszemélyek, mint gazdálkodó szervezetek - igényeiről, preferenciáiról és banki szolgáltatásokkal kapcsolatos szokásairól. Többek között ezekről tájékoztat legfrissebb, 2005. II. negyedévét feltérképező, 56. számú Jelentése Pénzügypiaci Adatszolgáltatás 2005 címmel.

A válaszok tanúsága szerint a lakosság közel egyharmada rendelkezik megtakarításokkal, azaz olyan pénztartalékokkal, melyek a havi rendszeres kiadások fedezése után a háztartás nettó jövedelméből megmaradnak. A megtakarításokkal rendelkezők többsége (66 százalék) forintbetétben, ám a lakosság közel egynegyede még mindig hagyományos módon, készpénzben őrzi összegyűjtött pénzét. Harmadik legkedveltebb megtakarítási forma a hazánkban is hagyományokkal rendelkező életbiztosítás (14 százalék választja ezt a formát), melyet az önkéntes nyugdíjpénztár követ a sorban, bár ezt már csak a lakosság mintegy tizede választja, s közülük is főleg a 30-49 éves korosztály.

Banki ügyeinket többségünk személyesen intézi - a megkérdezettek 84 százaléka személyesen tér be bankfiókjába, ha bármilyen banki ügyet kell intéznie és a válaszadók 28 százaléka használja e célból saját bankjának automatáját. A telefonos banki ügyintézést közel minden tizedik - elsősorban a fiatalabb korosztályból kikerülő - ügyfél részesíti előnyben. Más bank automatáját és az internetet az ügyfeleknek csekély 5-5 százaléka veszi igénybe banki ügyeinek rendezésekor. A mobilkorszakban azonban a mobilbankolást csupán a banki ügyfélkapcsolattal rendelkezők 2 százaléka választja.

Az ügyfelek számlavezető bankjukba átlagosan 3-4 hetente térnek be. Az internetbank látogatása azonban ennél sokkal gyakoribb, egy ügyfél átlagosan havonta akár hat alkalommal is ellátogat bankja internetes honlapjára tranzakcióinak lebonyolítása érdekében.

TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!

A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)

A telefonos és internetes banki ügyintézést, azaz az angol szakkifejezéssel élve e-bankinget, az ügyfelek többsége a számlaegyenleg lekérdezésére (86 százalék), a lakosság több mint fele pedig átutalásainak és közüzemi számláinak intézésére használja.

NAPTÁR
Tovább
2021. július 30. péntek
Judit, Xénia
30. hét
Július 30.
Barátság világnap
EZT OLVASTAD MÁR?