A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
Egy korszak zárul le júniusban a Szeged Plázában: végleg bezár az Elizabeth Art művészellátó. A bolt tulajdonosa, Nagy Erzsébet Ibolya könnyezve, de határozottan hozta meg a döntést – ahogyan ő fogalmazott: „eleget sírtam már miatta”.
A bolt 13 évig működött a szegedi pláza falai között, kínálva mindazt, amire egy kezdő vagy profi képzőművésznek szüksége lehet – ecseteket, vásznakat, akrilokat, ceruzákat, reményt és inspirációt. Az üzletet azonban utolérte az a gazdasági és kereskedelmi folyamat, amely egyre több magyar kisvállalkozást sodor végveszélybe - írta cikkében a Délmagyar.
Az üzlet csökkenő bevételei nemcsak az inflációnak és a vásárlóerő csökkenésének tudhatók be, hanem a globális kereskedelmi trendeknek is. „Amikor elindultam, még nem volt Temu vagy SHEIN, nem voltak áfamentes, szlovák raktárakból ingyen szállító webshopok” – mondta a vállalkozó. Ahogy fogalmazott, ezek a nemzetközi szereplők úgy jelennek meg a magyar piacon, hogy az árversenyben a hazai kisboltoknak alig marad mozgásterük. Az online vásárlás kényelme és az árkülönbségek sokakat elcsábítanak – és hiába a személyes kiszolgálás, a szakértelem, a hazai üzletek lassan elfáradnak a versenyben.
Erzsébet nem egy hirtelen döntés után teszi le a lantot. Mint elmondta, 2023 közepe óta folyamatosan csökkent a forgalom, de még reménykedett: „Ha nem lettek volna a művésztelepek és a hűséges vevők, talán már tavaly lehúztam volna a rolót.” Adott magának egy év végi határidőt. A karácsonyi szezon után azonban világossá vált: az előző évekhez képest mintegy 30 százalékos visszaesés végképp ellehetetleníti a további működést.
Hiába keresett olcsóbb bérleményt, Erzsébet elmondta: „nem találtam olyan helyet, ahová szívből át tudtam volna vinni az üzletet.” A bolt így végleg megszűnik, de a megmaradt készlet online kerül értékesítésre. Webshop formában, minimális költséggel szeretne még egy utolsó lehetőséget adni a termékeknek – és magának.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Elizabeth Art története egyre gyakoribb epizód a szegedi, sőt országos kiskereskedelmi szcénában. Nemrég bezárt a Kárász utca egyik ikonikus üzlete, és egy ismert reggelizőhely is lehúzta a rolót. A hazai kisvállalkozások nap mint nap egyre nehezebb terepen próbálnak talpon maradni – és sokuknak nem sikerül.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








