December 24-én életbe lép egy látszólag jelentéktelen jogszabályi változás, amely alapjaiban alakíthatja át a magyar termőföldpiac szabályozását.
Közzétette első féléves számait a DM-KER, a főleg mezőgazdasági és építőipari gépek értékesítésével foglalkozó vállalat bevétele nőtt a bázisidőszakhoz képest a megfelelő készletezésnek köszönhetően, azonban a pénzügyi ráfordítások növekedése az adózott eredmény csökkenését eredményezte.
A DM-KER kiemelte a háború hatásait a féléves jelentésében, melyek ugyan a vállalat alap stratégiáját nem írták át, azonban a bizonyos projektek megvalósulását késleltették. A háború emellett az ellátási láncokra is negatív hatást gyakorolt.
A DM-KER a megváltozott helyzetre a készletek korai feltöltésével reagált, ami ugyan kockázatos volt, de végül az első féléves számok igazolták a döntést.
Cég startégiájában az egyik fontos cél a mezőgazdasági piacon való szélesebb jelenlét. Ennek egyik fontos pillére a Kuhn Mezőgazdasági Gép Kft.-vel kötött viszonteladói szerződés a szálas gépsor termékcsoport forgalmazására, amely szélesíti termékpalettánkat immáron a mezőgazdasági ágazatban is. Emellett továbbra is fontos stratégiai elem a külföldi terjeszkedés.
Az értékesítés nettó árbevétele a bázisidőszakhoz képest 9,9 százalékkal 8,4 milliárd forintra nőtt, ebből a legnagyobb részt a gépértékesítés tett ki (7,4 milliárd forint), ahol a bevétel 8 százalékkal nőtt.

A DM-KER két fő üzletága közül 2022. első félévében, az építőipari gépek esetében a vezető márkák a Bobcat és a Doosan termékek voltak. A mezőgazdasági gépek esetén az értékesítés zömét a Bobcat, a KUHN és az Agrifac márkák tették ki. Az értékesítés jellemzően belföldre történik, export árbevételt főként a Doosan Csoport garanciális kötelezettségeinek megfelelő javítások elvégzéséből realizál a DM-KER.
2022. első félévében az alkatrész értékesítési üzletág további fejlődésen ment keresztül az előző évhez képest. Bővült a kínálat, bővült az ügyfél kapcsolattartás, nagyobb készleteket halmozott fel a cég a gyorsabb kiszolgálás érdekében.
A DM-KER szerint az idei évben továbbra is növekvő kereslet mutatkozik a bérgépek iránt, amely a koronavírus-járvány gazdaságra gyakorolt utóhatásával, és a háborús helyzet miatt kialakult gazdasági bizonytalansággal magyarázható. A mezőgazdaságban működő ügyfelekhez kihelyezett bérgépek száma ugrásszerűen megnőtt - áll a jelentésben. Az építőiparban kihelyezett gépek száma növekedett, bár a tervek lassabban teljesültek leginkább az egész Európát érintő gazdasági változások miatt, melynek következtében beszállítók hosszabb határidővel tudták teljesíteni megrendeléseket.
A szerviz üzletág eredménye az előző év azonos időszakához képest 20 százalékkal javult.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ez többek között köszönhető a gép értékesítés növekedésének és a 47 százalékos szerviz munkaerőállomány bővülésnek, a fluktuáció csökkenésének, valamint a kiegyensúlyozottabb – szervezettebb – működésnek és az adminisztrációs folyamatok fejlesztésének.
Az árbevételhez közvetlenül kapcsolódó ELÁBÉ-t is tartalmazó anyagjellegű ráfordítások 7,03 százalékkal emelkedtek. Mind az árbevétel, mind pedig az ELÁBÉ növekedés elsősorban a gép értékesítés volumenének növekedéséből adódik. A személyi jellegű ráfordítások 21,7 százalékkal nőttek. Ennek egyik oka a munkavállalók körében magasabb végzettséggel és több tapasztalattal rendelkező munkatársak alkalmazása, másrészt az értékesítési területhez kapcsolódó folyamatos létszámbővítés.

Az ismertetett tényezők együttes hatására, valamint a DM-KER termelőeszközeire elszámolt értékcsökkenés hatására, az üzemi tevékenység eredménye 335,7 millió forintban realizálódott, mely az előző év azonos időszakához képest 157,9 százalékos emelkedést jelent.
A pénzügyi műveletek eredménye jelentősen csökkent, miután a pénzügyi ráfordítások nagyot nőttek a tavalyihoz képest. A ráfordítások 227 millió forinttal nőttek, elsősorban ennek volt betudható, hogy adózott eredmény 11,5 százalékkal csökkenve 184 millió forintot ért el.
A DM-KER árfolyama tegnap 4,6 százalékot emelkedett, míg idén 23,3 százalékos mínuszban van.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








