A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
2022. májusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 12,0, naptárhatástól megtisztítva 11,1%-kal meghaladta az előző év azonos időszakit.
Májusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 3,0, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 9,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 37,5%-kal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2022. január–májusban a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 11,6%-kal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál.
2022. májusban, az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 11,1%-kal nőtt. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 3,0%-kal bővült. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,4%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 3,7%-kal emelkedett.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 9,5%-kal nagyobb volt. Az eladások volumene a használtcikk-üzletekben 54, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 35, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 12, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 9,4, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 7,9, valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben 1,1%-kal növekedett. Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,2%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 1,4%-kal csökkent. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 37,5%-kal nagyobb volt. A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 11%-kal növekedtek.
2022. májusban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1435 milliárd forintot ért el. Az országos kiskereskedelmi forgalom 44%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37%-a a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 19%-a az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
2022. január–májusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelem forgalmának volumene 11,6%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,7, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 14,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben 31,6%-kal nőtt az értékesítés volumene.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








