Egy parlamenti képviselő a nyugdíjasok szervezetének kérésére több fontos kérdést intézett a kormányhoz.
A Kormány kedd esete benyújtotta a költségvetést megalapozó, számos törvényt módosító salátatörvény-javaslatot. Ebbenszámos adózási szabályt is módosít, amelyek közül hármat fontos kiemelni: KATA, cégautó-adó és transzferár mulasztási bírság, hozzátéve, hogy ezek változhatnak még az elfogadás előtt.
Jön a KATA-módosítás?
A törvényjavaslat egy rendkívül érdekes „trükkel” vetíti elő, hogy a KATA reformra még a nyár előtt sor kerülhet: az indokolás „jogtechnikai módosításként” megjelölt módosításokat tartalmaz a KATA szabályok kapcsán. Ezek pont azokat a részeket érintik, amit egy reform feltehetőleg érinteni fog – írja közleményében a Niveus Consulting Group.
A jogtechnikai módosításként előterjesztett verzió pedig szó szerint megegyezik a jelenleg hatályos szöveggel. Nem nagyon lehet erre más magyarázat, mint az, hogy ezeket a szakaszokat később, de még a törvényjavaslat elfogadása előtt módosítani tervezik, tehát már ebben az adócsomagban rendezni fogják a KATA kérdését.
Ez egyúttal azt is jelzi, hogy a módosítás feltehetőleg az alábbi szabályokat fogja érinteni:
- a KATA választására jogosultak körét, például egyes cégformák vagy szektorok számára megtiltva a KATA szerinti adózást
- a havonta fizetendő adó mértékét
- a KATA révén elérhető jogosultság összegét
- a munkaviszonnyá történő átminősítésre vonatkozó rendelkezéseket
Ha igaz a feltételezés, hogy csak ezeket tervezik módosítani, akkor sem a 3 millió forintos, sem a 12 millió forintos értékhatár nem változna. Természetesen annak sincs akadálya, hogy később ez utóbbi rendelkezéseken is változtassanak a törvényjavaslat módosításával, csökkentve vagy növelve bármelyik értékhatárt.
„Meglepően szokatlan ennek az előkészítése, ehhez hasonló jogtechnikai megoldás egy adómódosítás előkészítésére tudomásunk szerint ezidáig még nem volt. A javaslat emellett tartalmaz néhány technikai jellegű pontosítást, de az igazán érdekes változások irányát még egyáltalán nem tárták fel" – tette hozzá Fischer Ádám.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A cégek életében is több változás jön, különösen a vállalatcsoportoknál
A fentieken túl a javaslat véglegessé teszi a cégautó-adó emelését, a javaslat elfogadásával már nem csak rendeleti szinten fogják megemelni az összeget, az láthatóan hosszú távon megmarad.
Jelentősebb változás elé néznek a cégcsoportok a transzferárakra vonatkozó szabályok átalakításával. A kapcsolt vállalkozások eddig is kötelesek voltak transzferár-nyilvántartást készíteni az egymás közötti, meghatározott értéket elérő ügyleteikről, de eddig nem kellett azt benyújtani az adóhatósághoz. Egy új rendelkezés szerint viszont már a társasági adó bevallásban adatot kell szolgáltatni a transzferárakról. Ez azt jelenti, hogy a transzferárak kalkulációjának mindenképpen el kell készülnie a bevallással egyidejűleg.
Ezzel együtt drasztikusan emelkedik a transzferár nyilvántartás hiánya esetén kiszabható bírság, az eddigi 2 millió, ismételt jogsértés esetén 4 millió forintos bírság két és félszeresére, 5, illetve 10 millió forintra emelkedik, ami rendkívüli bírságolási összeget eredményezhet akár már pár tranzakcióra vonatkozó transzferár dokumentáció hiánya esetén is. Ez azt jelenti, hogy sokkal nagyobb hangsúlyt kell a vállalatcsoportoknak a jövőben arra fektetni, hogy megfelelően dokumentálják a csoporton belüli ügyleteket.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








