Szánthó Péter • 2025. november 1. 13:02
Magyarországon is debütáltak a Volkswagen jóárasított villanyautói, mi most az ID.4-et teszteltük a - majdnem - legalapabb változatban. Az 52 kWh-s akkupakk elsőre nem tűnik soknak, de városban egészen meglepő fogyasztási adatokat tud produkálni a gép - viszont autópályán készüljünk, hogy nem lesz meg Keszthely oda-vissza.
Papp Zoltán, a Volkswagen hazai márkaigazgatója még tavasszal beszélt arról lapunknak, hogy jóárasított kivitelben is piacra dobják a márka két legkelendőbb elektromos autóját, az ID.3-at és az ID.4-et. Így is lett, a Start felszereltésgű autókat már pár hónapja meg lehet rendelni, mi pedig most az ID.4-ből teszteltünk egy az alapnál valamivel jobban felszerelt, úgynevezet Start Prime kivitelt.
A külső semmiben sem tér el az eddig már ismert ID.4-estől, ami nem akar kitűnni a tömegből: az SUV az MEB-platformra épül, 4584 mm hosszú, 1852 mm széles és 1640 mm magas, a tegelytávja 2771 mm. Méreteivel már családi használatra is alkalmas, a csomagtér 540 literes, és a padló alatt külön tárolója van a kábeleknek, nem a raktérben kell csak úgy hánykolódniuk. A belépőszintű modellhez nem jár motoros csomagtérajtó, ezzel meg kell barátkozni - de ha azt vesszük, egy elektronikával kevesebb, ami elromolhat.
Sok változás a beltérben sincs, kellemes és tisztességes családi autó hatását kelti. Az anyagok nem prémiumok ugyan, de a kocsi nem is akar annak látszani, viszont a VW még mindig nem tudta meghaladni a fényes fekete díszbetéteket... Az alapverzióból az elektromosan állítható üléseket is kivették, ha valaki az ülések magasságán is szeretne állítani, annak nem lesz elég a legolcsóbb Start-kivitel, az csak a Start Prime-tól alapfelszereltség. Deréktámasz állítás sem került az autóba, viszont cserébe az ülések kényelmesek, jól tartanak, szóval enélkül is el lehet benne lenni. És nem mellesleg tetszetősek is a varrott velúrbetétekkel és az ID.4 díszítéssel. A hátul ülők lábtere is bő, mivel SUV-ról van szó, a fejtérre sem lehet panasz.
A központi képernyő viszont immár 12,9 colos, dedikált gombok viszont nincsenek, de megmaradtak a borzalmas hangerő- és hőmérsékletszabályozó felületek - amik érintésérzékenyek, simogatással lehet állítgatni rajtuk a dolgokat. És megmaradt az autóipar egyik legidegesítőbb spórolása is: csak két ablakemelő-kapcsoló van a vezetőoldalon, ha a hátsókat akarod lehúzni, akkor az érintésérzékeny REAR-feliratot kell megnyomni - könnyű véletlenül is átkapcsolni.
Viszont az autó már megkapta a legfrissebb szoftververziót, ami teljesen jól és gördülékenyen működik, a vezeték nélküli telefoncsatlakozás is simán megy, több nem is kell. Ám a tolatókamera képe rettenetesen torzít, nehéz megítélni, hogy pontosan milyen távolságra vannak és hol helyezkednek el a térben a tereptárgyak, nem lehet csak erre hagyatkozni - szerencsére radar is van az autóban elöl-hátul. Az olcsósítás másik áldozata az aktív sávtartás lett, de a sávelhagyásgátló szerencsére része maradt a konfigurációnak. Alapfelszereltség a fűthető első ülések, szélvédő és kormány, kétzónás klímaberendezés, tolatókamera, kulcs nélküli nyitás és indítás, sávtartó asszisztens, táblafelismerő rendszer, valamint Apple CarPlay és Android Auto csatlakozás. Alapáron jár továbbá a Type 2 töltőcsatlakozó, a hőszivattyús klímaberendezés, a LED-fényszóró, a 18 hüvelykes könnyűfém felni és a távolságtartó (adaptív) tempomat is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mennyit megy el egy töltéssel?
A legalapabb motorizáltságú ID.4 teljesítménye 170 lóerő, ami bőségesen elegendő, az akkupakkja pedig nettó 52 kWh kapacitású, és a gyártó szerint AC-n 11 kWh-val, gyorstöltőn pedig maximum 145 kWh-val lehet tölteni. A Start és a Start Prime között a legnagyobb különbség az, hogy a legolcsóbb ID.4 csak 50 kWh-val tölthető maximálisan - ezt nagyon érdemes megnézni, ha valaki majd a használtpiacon nézeget!
Az ígért WLTP-hatótávolsága 310 km körül van, ami városban sokkal több lehet, egy városi napon 13 kWh/100 km-s fogyasztást is ki tudtam hozni belőle, azaz így 400 kilométert is meg tud tenni az autó. Ellenben autópályán már sokkal éhesebb, 130-as tempónál bőven 20 felett fogyaszt, azaz 240-260 kilométeres hatótávval lehet kalkulálni vele. Ez az olcsóság kompromisszuma. A fogyasztáson sokat segíthet a hőszivattyús fűtés, aminek a felára kb. 7 millió forint.
A Volkswagen ID.4 két alapváltozata közül a Start modell ára 12 989 999 forinttól indul, míg a magasabb felszereltségű Start Prime 13 490 000 forinttól érhető el. A vetélytársak közül a testvérmodell Skoda Enyaq 15 998 999 forinttól érhető el, a szintén erre a platformra készült Ford Exploler pedig kedvezményes áron 13 300 000 forintért kapható legkevesebb. A Hyundai Ioniq 5 alapára 16 299 000 forint, a Kia EV4 pedig 14 499 000 forinttól kapható.