Teszten a Volkswagen jóárasított slágerautója: mire elég a legkisebb akkupakkos ID.4?

Szánthó Péter2025. november 1. 13:02

Magyarországon is debütáltak a Volkswagen jóárasított villanyautói, mi most az ID.4-et teszteltük a - majdnem - legalapabb változatban. Az 52 kWh-s akkupakk elsőre nem tűnik soknak, de városban egészen meglepő fogyasztási adatokat tud produkálni a gép - viszont autópályán készüljünk, hogy nem lesz meg Keszthely oda-vissza.

Papp Zoltán, a Volkswagen hazai márkaigazgatója még tavasszal beszélt arról lapunknak, hogy jóárasított kivitelben is piacra dobják a márka két legkelendőbb elektromos autóját, az ID.3-at és az ID.4-et. Így is lett, a Start felszereltésgű autókat már pár hónapja meg lehet rendelni, mi pedig most az ID.4-ből teszteltünk egy az alapnál valamivel jobban felszerelt, úgynevezet Start Prime kivitelt.

A külső semmiben sem tér el az eddig már ismert ID.4-estől, ami nem akar kitűnni a tömegből: az SUV az MEB-platformra épül, 4584 mm hosszú, 1852 mm széles és 1640 mm magas, a tegelytávja 2771 mm. Méreteivel már családi használatra is alkalmas, a csomagtér 540 literes, és a padló alatt külön tárolója van a kábeleknek, nem a raktérben kell csak úgy hánykolódniuk. A belépőszintű modellhez nem jár motoros csomagtérajtó, ezzel meg kell barátkozni - de ha azt vesszük, egy elektronikával kevesebb, ami elromolhat.

Sok változás a beltérben sincs, kellemes és tisztességes családi autó hatását kelti. Az anyagok nem prémiumok ugyan, de a kocsi nem is akar annak látszani, viszont a VW még mindig nem tudta meghaladni a fényes fekete díszbetéteket... Az alapverzióból az elektromosan állítható üléseket is kivették, ha valaki az ülések magasságán is szeretne állítani, annak nem lesz elég a legolcsóbb Start-kivitel, az csak a Start Prime-tól alapfelszereltség. Deréktámasz állítás sem került az autóba, viszont cserébe az ülések kényelmesek, jól tartanak, szóval enélkül is el lehet benne lenni. És nem mellesleg tetszetősek is a varrott velúrbetétekkel és az ID.4 díszítéssel. A hátul ülők lábtere is bő, mivel SUV-ról van szó, a fejtérre sem lehet panasz.

A központi képernyő viszont immár 12,9 colos, dedikált gombok viszont nincsenek, de megmaradtak a borzalmas hangerő- és hőmérsékletszabályozó felületek - amik érintésérzékenyek, simogatással lehet állítgatni rajtuk a dolgokat. És megmaradt az autóipar egyik legidegesítőbb spórolása is: csak két ablakemelő-kapcsoló van a vezetőoldalon, ha a hátsókat akarod lehúzni, akkor az érintésérzékeny REAR-feliratot kell megnyomni - könnyű véletlenül is átkapcsolni.

Címkék:
autó, akkumulátor, elektromos autó, teszt, fogyasztás, volkswagen, autóipar, villanyautó, töltés, autóteszt, családi autó, suv,