Így cselezik ki az EU-s autóvámokat a kínaiak: indul az áradat, a Toyotának is fájhat a feje

Így cselezik ki az EU-s autóvámokat a kínaiak: indul az áradat, a Toyotának is fájhat a feje

Pénzcentrum2024. december 5. 10:15

A kínai autógyártók egyre több hibrid járművet exportálnak Európába, kihasználva az EU elektromos autókra vonatkozó vámintézkedéseinek korlátait, amelyek nem érintik a hibrideket. Az olyan márkák, mint a BYD, olcsóbb és hatékonyabb modellekkel célozzák meg a költségérzékeny európai fogyasztókat, miközben egyes gyártók az európai termelés bővítését is tervezik. Az elemzők szerint a hibrid export növekedése tovább gyorsulhat, mivel Kína igyekszik megoldani hazai túlkapacitási problémáit.

A kínai autógyártók fokozzák a hibrid járművek exportját Európába, és újabb modelleket terveznek a kulcsfontosságú piacra, ami rávilágít az Európai Unió elektromos járművekre vonatkozó vámtarifáinak korlátaira. Az EU legújabb, az olcsó kínai import ellen védelmet nyújtó EV-vámjai nem vonatkoznak a hibrid autókra, ami lehetővé teheti, hogy olyan nagy márkák, mint Kína vezető EV-gyártója, a BYD, tovább terjeszkedjenek a régióban – vélik elemzők a Reuters szerint.

Egyes gyártók emellett áthelyezik a gyártást és az összeszerelést Európába, hogy csökkentsék a vámokkal kapcsolatos költségeket.

A növekedést a kínai autógyártók részéről az a tendencia hajtja, hogy a plug-in hibridekre (PHEV) váltanak, hogy elkerüljék az új EU-s vámokat a Kínából érkező akkumulátoros EV-kre (BEV)

– mondta Murtuza Ali, a Counterpoint Research elemzője. A szakértő szerint Kína hibrid exportja Európába idén 20%-kal nőhet, és jövőre még gyorsabb ütem várható.

Az EU október végén életbe léptetett, akár 45,3%-os kínai EV-behozatali vámjai az Európai Bizottság szerint az igazságtalan állami támogatások ellensúlyozására szolgálnak, amelyek évente 3 millió darabos többletgyártási kapacitást eredményeztek Kínában, ami kétszerese az EU piacának. Az EV-importokkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatok, valamint a kínai gazdasági lassulás miatti csökkenő autóeladások arra késztettek néhány autógyártót, hogy európai stratégiájukat a hibrid exportokra helyezzék át.

A benzint és villamos energiát kombináló hibrid autók egyre népszerűbbek, mivel a vásárlók költséghatékony kompromisszumnak tartják őket a hagyományos és tisztán elektromos autók között. Július és október között a hibrid export Európába több mint megháromszorozódott az előző év azonos időszakához képest, elérve a 65 800 darabot – derül ki a China Passenger Car Association adataiból.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Ez a tendencia várhatóan tovább erősödik. Kína, amely tavaly megelőzte Japánt a világ legnagyobb autóexportőreként, tovább növeli exportját, hogy megoldja a hazai túlkapacitás problémáját – vélik az elemzők. Az Egyesült Államok és Kanada által a kínai gyártású EV-kre kivetett 100%-os vámok miatt Európa az egyik legkézenfekvőbb piac a kínai autógyártók számára.

A kínai autógyártók az európai és japán cégek által dominált plug-in hibrid piacot is felforgathatják, mivel olcsóbb, jobb üzemanyag-hatékonyságú modelleket kínálnak a költségérzékeny fogyasztóknak. Például a BYD Seal U DM-i modellje 35 900 eurós árával olcsóbb a Volkswagen Tiguanjánál, és 10%-kal kedvezőbb árú, mint a Toyota C-HR PHEV-je. A BYD emellett fontolgatja, hogy magyarországi üzemében EV-ket és hibrideket is gyártson.

Címkék:
autó, autóipar, hibrid, kína, autópiac, hibridautó, kínai autók, BYD,