Németországban nem volt nagy tiltakozás, Debrecenben mégis nagy a lakossági ellenállásnak a kínai akkumulátorgyárral szemben. Mi lehet a háttérben?

A legutóbbi nyomáspróbán újabb műszaki gond akadt a Mol százhalombattai Dunai Finomítójában, ezért tovább csúszik annak újraindítása. Az újraindítást a magyar olajvállalat december másodikára, péntekre tervezte ezt, de így már bizonyos, hogy ez a héten elmarad.
Az elmúlt hetekben gőzerővel dolgoztak a Mol százhalombattai Dunai Finomítójának karbantartásán. A finomító körülbelül 55 százalékon üzemelt sokáig, miután egy tervezett karbantartási folyamat közben olyan meghibásodást észleltek, ami miatt újabb javításokra volt szükség. A magyar olajvállalat úgy tervezte, hogy december 2-től ismét teljes kapacitással termel majd az üzem, miután addig biztonságosan befejezik az egyik legkényesebb egység, a HDS karbantartását és ellenőrzését.
Az Index információi szerint azonban újabb 3 napos csúszás lehet az újraindulásban, ugyanis a tegnapi nyomáspróbán újabb repedést találtak a szakemberek a rendszerben. Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára korábban azt mondta, hogy amíg a 480 forintos ársapka érvényben van, addig együtt kell élni azzal, hogy a nagykutakon is átmeneti készlethiány lehet.
A kormányzatnak el kell döntenie, hogy árat szabályozunk vagy üzemanyaggal látjuk el a piacot. Én azt gondolom, hogy a korlátozások ma már nagyobb kárt okoznak, mint amit az árnövekedés okozott a múltban
– fogalmazott Grád Ottó, a MÁSZ főtitkára. Korábban a Mol elismerte, hogy a napokban részleges, jellemzően pár óráig fennálló termékhiány a hálózatuk 20 százalékában jelentkezett. Azonban a Molnak nemcsak Százhalombatta újraindítása okozza a problémát, hanem a megfelelő mennyiségű import hiánya is. Az már az elmúlt napokban nyilvánvalóvá vált, hogy a csökkentett finomítói termelés nem képes ellátni a magyar piacot, ezért a Mol folyamatosan importál szlovákiai finomítójából olajat, de a logisztikai kapacitásai többet nem bírnak el. A helyzet orvoslásához szükséges lenne az import korábbi szinteken történő helyreállítása, hogy ezáltal megfelelő mennyiségű import érkezhessen az országba, ugyanis jelenleg az ellátás kizárólag a Molra hárul.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Csaknem minden tizedik magyarnál célba érnek a kiberbűnözők
- Akkumulátor-jövőkép: Magyarország a negyedik lehet a világon
- Oeconomus: az éves gázfogyasztás 6-7 százaléka hiányzik majd Európából
- Milliárdos ráncfelvarrást kap egy fontos vasútállomás
- Kisgyermekes szülők figyelem, 40 ezer forintot kaphat az államtól
- Fejlemény az Illatos úton talált szennyezés ügyében
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


