Egyre inkább úgy néz ki, lőttek a sárga csekknek. Nem az alternatív fizetési módok lettek egyre népszerűbbek, hanem maga a Posta állít konkurenciát egyik legjövedelmezőbb termékének. Jön a fehér csekk, ami olcsóbb lesz a szolgáltatóknak. De vajon mi lesz azokkal, akik még ma is 20-30 percet töltenek a sorbaállással havonta, ők mennyit fizetnek majd a számláik befizetéséért?
Nemcsak jelentősen megemeli a sárga csekk díját a Magyar Posta, hanem egy új termékkel, a fehér csekkel konkurenciát is állít a bevétele 15-16 százalékát generáló készpénz átutalási megbízásnak. Számolt be a héten a Népszabadság. A jelenlegi nettó 112 forintról 137 forintra változik az ára . A díjat továbbra is az fizeti, akinek a számláján jóváírják a pénzt, vagyis jellemzően a szolgáltató cégek. A befizetőknek továbbra is látszólag ingyenes a szolgáltatás. Az emelésre elsősorban a 2013-as költségek emelkedésével magyarázza a Posta, számításaink szerint elsősorban itt az új tranzakciós illetékről van szó, amit így áthárítanak a szolgáltatókra. Azok viszont valószínűleg beépítik áraikba, tulajdonképpen a fogyasztók fizetik meg, vagyis mi mindannyian.
Tudod hogy működik a sárga csekk?
Csak a befizetett sárga és fehér csekkeken van haszna a Postának- mondta el lapunk kérdésére Varga Dezső a magyar Posta üzleti és koordinációs vezérigazgató-helyettese. Minden befizetett csekket a nap végére összegez a Posta és törvényi kötelezettségeinek megfelelően maximum 2 napon belül elküldi a hitelintézetek MNB-nél vezetett számlájára. A Posta haszna maga a pénzügyi szolgáltatásért felszámolt díj. Sárga csekkenként 137 forint.
A csekkek többletköltségeit a szolgáltatók a novemberben elfogadott Hírközlési Törvény értelmében nem háríthatják át a fogyasztókra, nyáron a közműcégekkel szemben vezettek be hasonló korlátozást. A szolgáltatók többsége tehát nem fizettetheti meg a postai fizetés díját, akik ténylegesen használják. Beépül az alapszolgáltatás árába, így mindenkit terhel. Azt is, aki az átutalással vagy beszedési megbízással fizet.
Nem csak ez lehet a probléma és nem csak az, hogy mindenki zsebéből kikerül egy kicsi. Az MNB egy tanulmánya szerint évente 39 milliárdos kárt okoz a gazdaságnak csak a sárga csekkes fizetés, ezt az összeget még növeli az ide kapcsolódó készpénzhasználat költsége.
A látszólag ingyenesség ráadásul sokakat megtéveszt. Sokan lehetnek azok, akik valóban a postán tudják befizetni a legkönnyebben rezsiköltségeiket, de még többen azok, akik amiatt választják mert költségkímélőnek hiszik. A Posta kommunikációja erre erősít rá, amikor azt állítják, hogy a befizetőknek ingyenes.
Minél többen nyúlnak az sárga vagy jövőre már a fehér csekkhez, annál többe kerül a szolgáltatás, amiért fizetünk vele. Legtöbben ezt fel sem ismerik, ráadásul élvezik annak az előnyét, hogy az összes fogyasztó velük együtt szenved a nagyobb díjak miatt. Ha százból 40-en használnak sárga csekket, ami így 5480 forintba ( 40*137) kerül, akkor mindenkinek 54,8 forinttal többe kerül a befizetése. Az összes rezsiköltséget tekintve ez már több száz forint.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egyes szolgáltatóknál próbáltunk utánajárni, hogy mennyi lehet a valós aránya, de ezt üzleti titoknak nevezték. Azt tudjuk, hogy ezek tranzakciók a háztartások készpénzigényének jelentős részéért elelősek. A tranzakciók darabszáma alapján az összes tranzakció 8%-a, a készpénzeseknek pedig a 10%-a sárga csekk befizetése, értékben viszont az összes tranzakció 27%-a, és a készpénzzel történő fizetések egyharmada.

A fehér csekk se lesz jobb
A fehér csekkről Varga Dezső elmondta: ennek kibocsátására és beszedésére a bankok kihagyásával közvetlenül a partnereikkel kötnének szerződést. Az igénybevett egyéb szolgáltatások mennyiségétől függően a fehér csekk után egyedi árat ajánlanak partnereiknek. Maga ez előállítás 2-3 forinttal lehet csak alacsonyabb. A Magyar Posta vezérigazgató helyettese ismét hangsúlyozta, hogy a lakossági ügyfeleknek sem a sárga csekk, sem a fehér csekk postai befizetése nem jelent többletterhet, mert mindkettőnél ingyenes a feladás, és a befizető már kitöltve kapja.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








