A 2011-es költségvetési évben pénzforgalmi tekintetben a cigaretta jövedéki adóján még többet is foghat a kormány a tervezettnél - írja a Napi Gazdaság
A tervezett, mintegy 10 milliárd forintnál többet is hozhat az államháztartás konyhájára a dohány jövedéki adójának emelése. A törvényjavaslat három lépcsőben emelné a cigaretta jövedéki adóját (beleértve a vágott dohányt is).
Első körben november elsején, ekkor a cigaretta legalacsonyabb bekerülési értéke (minimumadója) 19 szálra vetítve 557 forintról 654 forintra nő a jelenlegi árstruktúra mellett. A következő emelés májusban lesz, ekkor a legalacsonyabb bekerülési érték 746, jövő novemberben pedig 802 forint lesz − a legolcsóbb termékeknél. A felsőbb kategóriák ennél 15-20 százalékkal is drágábbak lehetnek.
A drágulás rövid távon hatással lehet a feketepiacra, a NAV azonban eddig is jól kezelte a területet, így a jövőre tervezett bevételek a cigarettából akár teljesülhetnek is. A fogyasztás viszont az alacsonyabb közteherrel érintett sodródohány felé terelődik, amihez a tervezet egyelőre nem nyúlt drasztikusan. A sodródohány az adóemelés után is jelentős árelőnyt élvez, ma egy 19 szálas dobozhoz képest minimum 320, novembertől 390, májustól 450, jövő novembertől pedig 490 forinttal.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








