Az egyre növekvő fogyasztói bizalom ellenére sokan még mindig vonakodhatnak sajátmárkás termékeket vásárolni.
Hazánkban egyetlen vállalkozás sem állít elő növényi italokat, pedig főként a zabot, szóját és kisebb mértékben még a rizst is viszonylag nagy mennyiségben termesztik itthon – írja az Agrárszektor.
Hiába lenne meg hazánkban sok adottság ahhoz, hogy az egyre népszerűbb nővényi italokat is gyártani tudjuk itthon, ezzel mégsem foglalkozik egyetlen magyar cég sem. „Nyugat-Európa nagyon erős az élelmiszerinnováció területén, egyetemekkel közös kutatóhálózatok épültek ki, jó példa erre Wageningen. A növényi italok piacán meghatározó márkanevek, mint az Alpro vagy a Joya is Nyugat-Európából indultak, nyugat-európai cégek tulajdonában vannak” – mondta el az agrárgazdasági szakportálnak Berezvai Zombor, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa. Hiába erős azonban Nyugat-Európában az élelmiszer innováció, Magyarország csak követi a trendeket.
Az is igaz, hogy a gyártásban a mérethatékonyság nagyon jelentős tényező, ami a már piacon lévő, ismert márkanevekkel rendelkező gyártóknak kedvez. Gyártás esetén a volumen növekedésével érdemben csökkenthető az egységköltség, így célszerű nagyobb gyárakat kiépíteni, és onnan ellátni a piacot. Ezt segíti elő az EU egységes piaca is. Ez viszont nem kedvez az új, még ismeretlen márkanévvel rendelkező vállalkozásoknak. Berezvai Zsombor azonban arról is beszélt, hogy egy-egy új, innovatív termékkategóriába való belépésnél nagyon fontos a cégvezető hozzáállása, attitűdje, illetve az általános iparági környezet, hiszen egy alapvetően kockázatos döntésről van szó. A legtöbb hazai szereplő viszont a szakértő szerint inkább fenyegetésként, múló trendként gondol a növényi alapú tejalternatívákra, ami csökkentette hajlandóságukat arra, hogy kockázatot vállalva belépjenek, invesztáljanak ebbe a termékkategóriába.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Szörnyűség Ceglédnél, két gyermek súlyosan megsérült
- Nem lesznek ott a négyes döntőben a fradista lányok
- Elhunyt A Gyűrűk ura Théoden királya
- Komoly halálozási többletet hoztak az elmúlt évek Magyarországon
- MI-szóvivőt alkalmaz az ukrán külügyminisztérium
- Káprázatos látványban lehet részük a korán kelőknek