A Pénzcentrum vlogjának legújabb részében Erdélyi Balázs, és Mihályi László mestercukrászok beszélnek az itthoni fagyi helyzetről.
Az év első 9 hónapjában 8,3, szeptemberben pedig 36 százalékkal nőtt a K&H SZÉP kártya forgalom az előző év azonos időszakához képest. Emögött egyértelműen a hideg élelmiszer vásárlás áll, hiszen szeptemberben már a teljes költések közel harmadát ez tette ki. Emellett a kártyabirtokosoknak minden eddiginél egyszerűbb dolguk van a juttatás felhasználására, ugyanis folyamatosan bővül az elfogadóhelyek köre: a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma átlépte a 41 ezret.
Az előző év szeptemberéhez képest 6,5 százalékkal növekedett a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma, így ezzel országos szinten átlépte a 41 ezret. Eközben hasonló mértékben, 6 százalékkal emelkedett az új főkártyabirtokosok száma is.
Egyértelműen látható tehát a kereslet erősödése a kereskedők, szolgáltatók, vendéglátóipari egységek, illetve a felhasználók oldaláról is. Sőt, a munkáltatók is egyre nagyobb mértékben használják a juttatási formát, ugyanis egy év alatt 14,5 százalékkal növekedett a kártyákon jóváírt összeg.
Többet költünk SZÉP kártyával
Az intenzívebb felhasználás a forgalomban is megmutatkozik. A K&H SZÉP kártyával elköltött összeg 8,3 százalékkal emelkedett az év első 9 hónapjában a tavalyi évhez képest, míg ha csak a szeptemberi forgalmat nézzük, a növekedés 36 százalék 2022 azonos hónapjához viszonyítva.
Többet költünk élelmiszerre is
Ezzel együtt az élelmiszer-vásárlásra fordított költések aránya is növekszik. Most szeptemberben a teljes K&H SZÉP kártya forgalom 31,5 százalékát fordították hideg élelemiszer vásárlásra, míg a megelőző hónapban 23,6 százalékát.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Gálik Zoltán: rosszul áll Rishi Sunak és a Konzervatív Párt szénája
- Kolumbia megszakítja diplomáciai kapcsolatait Izraellel
- Sajtóértesülés: Bajnai Gordon szervezetének aktivistái segíthetik Magyar Péteréket
- 11 milliós „illatos” fogás a röszkei határon
- Növekedésbe fordult a légúti betegségek száma – friss adatok
- Rendkívüli üzemanyagár-változást jelentettek be