Ahogy a nyári napok közelednek, a kiskereskedelmi láncok sorra indítják el nyári akcióikat, amelyek középpontjában ezúttal a kerti bútorok, medencék állnak.
Elég szoros volt a verseny a Pénzcentrum szavazásán, végül azonban a papírforma évényesült a pontgyűjtőkártyák versenyében. Kijelenthető, hogy szinte minden magyar háztartásban lehet legálább egy plasztik, amelyre gyűlnek a pontok a vásárlások után.
Elég szoros versennyel zárult a Pénzcentrum szavazása: hétfő reggeli, pontyűjtőkártyákról szóló cikkünkben arra voltun kíváncsiak, hogy olvasóink melyik rendszerben gyűjtik az egységeket a vásárlások/tankolások után. Ugyanis, ahogy kiderült, minden magyar háztartásban van legalább egyféle kedvezménykártya. Hiszen a KSH a 2016-os mikrocenzusán 4 millió 21 ezer magyar háztartást mért, és a vállalatok közlése szerint ennél jóval több kártya van forgalomban:
- Az Auchannál három típusú bizalomkártya érhető el: az Auchan kártya, a Bizalom kártya, és a Business Bizalom kártya. E három fajtából összesen 1,3 millió van forgalomban.
- A Tescónál nagyjából 2,5 millió Clubcardot regisztráltak.
- A SuperShopnak több mint 3 millió kártyája van forgalomban.
A Mol-nál üzleti titokként kezelik a Multipont kártyák adatait - így a többi kérdésünkre sem válaszoltak-, ahogyan a Shellnél is a ClubSmart kártyákét - utóbbi azért annyit elmondott kérdésünkre, hogy szinte minden második vásárlás alkalmával kerülnek pontok az egyes kártyákra.
A cikkben lévő szavazásra több mint 4300-an kattintottak, figyelembe véve a fenti adatokat, több kártyát is meg lehetett jelölni a voksoláson. A szavazásunk eredménye egyébként nagyjából összefügg a forgalomban lévő kártyák számával. Az ötösből a dobogó harmadik fokára az Auchan kártyái állhattak (a háromféle kártyát egy opció alá tettük), második lett majdnem 500-zal több szavazattal a Tesco ClubCard lett, és az abszolút győztes a SuperShop lett, amiből a legtöbb van forgalomban Magyarországon. És arányaiban is nagyjából tükröződnek a kiadott plasztikok: SuperShop-ból több mint duplaannyi van, mint az Auchan kártyáiból, a szavazáson is majdnem kétszer többet kapott a SuperShop.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- A kormány további két évvel meghosszabbítja a kedvezményes lakásáfát -a nap hírei
- Ismét Sadiq Khant választották London polgármesterévé
- Bravúr a szlovénok ellen, az elitben a hokisok
- Halálos lövöldözés volt Párizs mellett
- Ukrán elnök: Oroszország egy hét alatt több mint 380 támadást indított ukrán városok ellen
- Megtámadtak Németországban egy kampányplakátokat ragasztó politikust