A Pénzcentrum vlogjának legújabb részében Erdélyi Balázs, és Mihályi László mestercukrászok beszélnek az itthoni fagyi helyzetről.
Két számjeggyel ugrik meg a fogyókúrás készítmények forgalma januárban: 2018 decemberéről 2019 januárjára értékben közel 50, mennyiségben pedig 30+ százalékkal fogyott több, derült ki a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisából. Emellett a kategória éves értékbeli forgalma 2018. december-2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki, ami csaknem félmillió csomag készítményt jelent. Ezek közel kétharmada kapszula.
A januári hónap nagy nyertesei a fogyókúrás készítmények: az ünnepi szezon után másfélszer több fogy belőlük értékben, mennyiségben pedig mintegy harmadával többet vásárolnak belőle a magyarok. Éves szinten 2018. december-2019. november között az értékbeli forgalom közel harmadával nőtt az előző év azonos időszakához képest, így 1,8 milliárd forint értékben vásároltunk a kategóriából. Mennyiségben egytizedével több testsúlykontroll-készítmény fogyott a vizsgált időszakban. A január ad löketet a kategóriának, amely aztán jellemzően áprilisban és májusban jár csúcsra.
Lázasan szabadulnánk az ünnepeket alatt felszedett kilóktól, és ezt leginkább a súlykontrollt elősegítő kapszulák segítségével turbózzuk fel: az értékbeli eladás több mint fele ilyen. Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40%). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.
Ami a kiszerelést illeti, a nagyobb csomagok felé húz a piac: az értékesített kapszulák több mint fele 50+ darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammnál nagyobb kiszerelés tarol. Nem bízzuk akárkire a súlykontrollt: a gyártókba vetett hit megingathatatlan, az összértékesítés 90+ százaléka márkás súlykontroll termék. A sajátmárkás "fogyis" készítmények részesedése stagnál.
- mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. A globális felmérésből az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- BL-elődöntő élőben: Borussia Dortmund–PSG 1-0
- Reptérfelújítás indul a Balatonnál - a nap hírei
- Nagy Márton: a társadalom elöregedése felpörgeti az egészségturizmust
- Egy rövid közleménnyel zárta le a bohócozásügyet a Magyar Jégkorong Szövetség
- Aláírták Schäfer András jövőjét a Bundesligában
- Illés Fannit komoly betegség hátráltatja, de boldog édesanyaként küzd az újabb olimpiai álomért