Ahogy a nyári napok közelednek, a kiskereskedelmi láncok sorra indítják el nyári akcióikat, amelyek középpontjában ezúttal a kerti bútorok, medencék állnak.
A magyar vásárlók egyre szívesebben választják a magyar termékeket a boltokban - ezt támasztja alá több, a közelmúltban készült kutatás is. Sokan vannak, akik hajlandóak akár több pénzt is fizetni a hazai termékekért. De vajon milyen termékkategóriában keresik a hazait a magyar vevők? És vajon hogy állnak a kiskereskedelmi láncok a magyar beszállítókkal? Ennek jártunk utána.
Több, a közelmúltban készült felmérés is alátámasztja, hogy a magyarok egyre inkább keresik a magyar termékeket az üzletek polcain. A Médiaunió Alapítvány tavalyi kutatásából kiderült, hogy a válaszadók 95 százaléka szívesen vásárolt magyar élelmiszert, igaz, mindössze a részt vevők 31 százaléka felelte azt, hogy kifejezetten törekszik arra, hogy minél több magyar termék kerüljön a kosarába. Kiderült az is, hogy a többség két hasonló termék közül a magyart részesíti előnyben, amennyiben tisztában van az élelmiszer eredetével.
Az InnoFood Marketing Kft. által készített felmérés is megerősíti ezt: eszerint két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó a hazaiért fizetni, ha az eredetet védjegy igazolja.
Miből veszünk hazait?
- tudta meg a Pénzcentrum Maczelka Márktól, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjétől, aki hozzátette, a SPAR Magyarország mindig fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók.
- mondta Maczelka. Elárulta azt is, hogy jelenleg a cég a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékeket keres.
"Június 27-től augusztus 24-ig várjuk ötletgazdag, a fenntarthatóságot lehetőség szerint szem előtt tartó vállalkozások jelentkezését a Hungaricool pályázatra. A legjobbnak ítélt 10 termék vagy termékcsalád egy az áruházlánci beszállítói tevékenységre felkészítő féléves mentorprogramot követően 2020. április 23-tól az INTERSPAR áruházak polcaira kerül" - mondta Maczelka Márk.
Olyan, a vonatkozó magyar jogszabályok szerint működő, bejegyzett vállalkozások próbálkozhatnak, amelyek legalább egy lezárt üzleti évvel és legalább 10-300 millió forint éves árbevétellel rendelkeznek. A beérkezett termékeket egy szakmai zsűri vizsgálja majd meg először, amely kiválasztja a legjobbnak ítélt maximum 20 terméket vagy termékcsaládot. Ezek aztán az Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) rendezvényén fognak versenyezni egymással szeptember 26-29-e között. Az itt legjobbnak bizonyuló maximum tíz termék kerül majd az üzletek polcaira.
Ezért érdemes magyar termékeket vásárolni
Adódik a kérdés, mégis miért számít, hogy magyar élelmiszert választunk-e.
- mondta a Pénzcentrumnak Andacs Noémi, a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa. Hozzátette, főleg a zöldségek és gyümölcsök esetében igaz az, hogy a származás helye és a szezonalitás szorosan összekapcsolódik. Vagyis ha például télen, nem nagy távolságból, fűtött üvegházból érkező epret vásárolunk, hanem almát, akkor nagy eséllyel tudunk hazai származásút választani, így nem csak a szállításból, de a termesztésből adódó környezetterhelés is kisebb lesz.
- válaszolta megkeresésünkre Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.