Meggyőződésük szerint ez a rendszer képes lesz elérni az italcsomagolások magas szintű, akár 90 százalékot meghaladó visszagyűjtési arányát.
A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki - derül ki egy friss kutatásból.
A magyarok harmadával rendszeresen előfordul, hogy megvásárol valamit, amire igazából nincs szüksége: az üzletben kihelyezett termékek, akciók hatására számos olyan termék landol a kosarunkban, amit eredetileg nem terveztünk megvenni - ez az impulzusvásárlás, amely az eredmények szerint a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alatti lakosságra jellemző leginkább. A A Generali kutatásából az is kiderül, hogy bár a legtöbben tudatos vásárlóknak gondoljuk magunkat, ez leginkább a tartós fogyasztási cikkek vásárlásában nyilvánul meg - okostelefonjainkat, autóinkat és más, tartós használatra vásárolt tárgyainkat ugyanis körültekintőbben választjuk ki.
Kidobjuk az ételt, nem hordjuk a ruhát
Egy átlagos vásárlás során, legtöbben az ár-érték arányt vesszük figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, negyedük kifejezetten az akciós termékekre vadászik, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat. A megvásárolt élelmiszerek közül sajnos nem minden jut el az asztalunkig: tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A ruhavásárlással kapcsolatos tudatosságon is lenne mit javítanunk: a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amelyet végül csak egy-két alkalommal viselt. A válaszadók negyede frissíti fel minden egyes szezonban a ruhatárát és tízből két ember kárpótolja, jutalmazza magát gyakran egy-egy új ruhával.
Költs tudatosan, biztosítsd a jövőd!
- mondta Schaub Erika, a Generali személybiztosítási igazgatója, aki megjegyezte, sokan, bár látják, hogy az elvárt életszínvonalat nem tudják majd a nyugdíjukból fedezni, mégsem tesznek félre időben.
Ízelítőként néhány tipp:
- Ne vásároljunk üres hassal! Éhesen gyakrabban fordul elő, hogy sok fölösleges dolog kerül a kosárba.
- Futópad helyett használhatjuk a közelben lévő domborzati viszonyokat, nagyobb sétákhoz, túrákhoz.
- Ruhavásárlásnál tartsuk észben például, hogy milyen szerepeknek kell megfelelnünk, mennyi holmit cipelünk napi rendszerességgel, milyen minták és szabások emelik ki a testalkatunkat előnyösen.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Ursula von der Leyen: áttörés a lengyelekkel szembeni 7-es cikk szerinti eljárásban
- Palesztinpárti és klímaaktivisták foglalták el egy belgiumi egyetem kampuszát
- Mindjárt kész a legújabb magyar futball stadion – most megnézheti
- Újabb „tankszörnyeteget” villantottak az oroszok – videó
- Elvágták a Miskolcon holtan talált nő torkát - vallott a gyanúsított
- Bakondi György: két magyar tapasztalatot nem vettek figyelembe az uniós migrációs paktumban