A Coca-Cola jelentése szerint a cég a vártakat meghaladó negyedéves eredményeket ért el.
A magyarok negyede hetente többször is fogyaszt bort, és további 20 százalék azok aránya, akik legalább heti egyszer fogyasztanak a szeszes italból. A kutatásból az is kiderült, hogy melyik borvidékek és borfajták a legkedveltebbek.
A Nagy Bor Teszt felmérésén résztvevők 25 százaléka hetente többször, 20 százaléka hetente egyszer, 24 százaléka pedig havonta 2-3-szor bont palackot. A hatalmas minta nem csak a felmérés jelentőségét növeli, és a belőle kinyert információkat hitelesíti, hanem magára a borpiacra, a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet. A borfogyasztók zöme, mintegy háromnegyede tisztán, szóda vagy üdítőital hozzáadása nélkül fogyasztja el a bort, és a korábbi évekhez hasonlóan elsöprő (mintegy 90 százalékos) a hazai termékeket preferálók aránya.
A kutatásból egyebek mellett kiderül az is, hogy a legtöbben a termőhely, a szín és a szőlőfajta alapján választanak bort. Borvidékeink között - az elmúlt évekhez hasonlóan - a legnépszerűbb Villány, Eger és Tokaj, őket egy kissé lemaradva a Szekszárd, Badacsony, Balaton-felvidék hármas követi. A korábbi felmérések más megközelítésben kérdeztek rá a borfogyasztók által leginkább kedvelt borfajtákra. A mostani eredmény igazolja a felmérés nélkül is látható rozédivatot, hiszen a válaszadók között a rozé és siller borok bizonyultak a legnépszerűbbnek, ezeket követték a száraz, majd az édes vörösborok, az édes fehérborok és a száraz fehérek.
A kutatás a borral kapcsolatos rendezvények látogatására is rákérdezett. A válaszok alapján elmondható, hogy szeretünk boros rendezvényre járni. A kitöltők közel fele évente egyszer-kétszer látogat ilyen eseményeket, de 11 százalékuk két-háromhavonta, 3 százalékuk pedig legalább havonta megfordul borkóstolón, borfesztiválon, vagy akár borvacsorán.
Ami a borvásárlási szokásokat illeti, a legtöbben továbbra is szuper- és hipermarketben vesznek borokat, ezt követi a termelőnél történő vásárlás, és növekszik a borszaküzletekben megvett borok aránya. Megfigyelhető, hogy a fogyasztók barátkoznak az online vásárlás gondolatával is; elmondható, hogy a válaszadók közel 10 százaléka már vásárolt bort online, ezen felül minden harmadik nyitott erre.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Textilgyűjtő konténerek telepítésébe kezd a MOHU
- Könnygázt és vízágyúkat vetettek be Tbilisziben a "külföldiügynök-törvény" miatt tüntetőkkel szemben
- Nagy újítással rukkolt elő a BudapestGO
- A naptár megnyitja a strandszezont, de a tanév és a rezsikrízis belerondít
- Eltiltva a vb-n - Épp székely barátai ellen nem játszhat meggondolatlansága miatt Sofron István
- Kiderült, elég-e a háború befejezéséhez a legújabb amerikai segély