15 °C Budapest

Így spórolnak az igazán profi háziasszonyok

Pénzcentrum
2012. március 10. 07:47

Újfajta fogyasztói réteg alakult ki az elmúlt hónapokban Európában: megjelentek a professzionális vásárlók, akik alapos tervezés és költségszámítás után indulnak vásárolni, és a lehető legkevesebbet költeni. Ők azok, akik figyelik az üzletláncok Facebook-oldalait - ez a csatorna már Magyarországon is egyre népszerűbb. 

Újfajta fogyasztói réteg kezd kialakulni Európában - állítják brit kiskereskedelmi szakértők. Az úgynevezett professzionális vásárlók azok, akik a hétköznapi spóroláson túl, időt és energiát nem kímélve, tipikus menedzser-szemlélettel intézik vásárlásaikat. Figyelnek az akciókra, kiszámolják, mit hol érdemes megvenni (természetesen a benzinköltséget is beleszámolva), böngészik az üzletláncok honlapját és Facebook-oldalát, újabb és újabb kedvezményekre, kuponokra vadászva.

Dalton Philips, a Morrisons üzletlánc egyik vezetője a Times című napilapnak elmondta: jól érzékelhető, hogy az elmúlt fél évben megjelent egy olyan vásárlói réteg, akik nagyon tudatosan keresik az akciókat, hónapról-hónapra előre beosztják, mennyit költenek majd bevásárlásra, jellemzően sok időt töltenek otthon, így például azt is a lehető legaprólékosabban megtervezik, mit főznek majd a héten. Kimutatható a jelenlétük a közösségi oldalakon is, így az üzletláncok komoly figyelmet fordítanak arra, hogy például a Facebookon szólítsák meg őket.

Egy tipikus professzionális vásárló Sarah Beesley: a Southamptonban élő gyermekes anyuka a lapnak elmondta, hogy azzal, hogy tudatosan megtervezi vásárlásait, egy héten akár 30 fontot - 10 ezer forintot- is meg tud takarítani. A háziasszony praktikái közé tartozik, hogy kiválasztja a legolcsóbb árakat az ár-összehasonlító oldalakon, több terméket online rendel (közvetlenül a gyártó oldaláról), vagy például az is, hogy telepakolja a fagyasztót olyan mirelit zöldségekkel, amiket akciós áron, nagy tételben vásárolt.

A magyar boltok is felfedezik a Facebookot

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az elmúlt hónapokban a Magyarországon működő üzletláncok is felfedezték maguknak a közösségi oldalakat, leginkább persze a Facebookot. A Tesco Magyarország oldalát például 76 ezren kedvelik, az Auchannak 15 ezer, a SPAR-nak 57 ezer, míg a dm-nek 27 ezer követője van a legnépszerűbb közösség oldalon.

Az üzletláncok leginkább aktuális akcióikat teszik közzé, hétről-hétre feltöltik a legújabb katalógusokat, de gyakran találkozhatunk kuponokkal, nyereményjátékokkal, sőt, speciális akciókkal is. Jól látható, hogy igyekeznek minél gyorsabban megválaszolni az üzenőfalon feltett kérdéseket, például reklamációval, munkalehetőségekkel, vagy az Erzsébet-utalvány elfogadásával kapcsolatban.

Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 3. péntek
Tímea, Irma
18. hét
Május 3.
Paranormal nap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem