Az Európai Unióban szigorú szabályok vonatkoznak a légitársaságok árképzési módszereire, illetve a honlapon kötelezően szerepeltetendő díjakra. Tilos például az utasbiztosítást automatikusan beépíteni az árba, ennek ellenére több olyan fapados is akad, ahol az utasnak meglehetősen nehéz dolga van, ha le szeretne mondani erről a szolgáltatásról.
Mint ismeretes, tavaly novemberben az EU bevezetett egy olyan szabályt, miszerint a légitársaságok honlapján feltűntetett áraknak minden adót és illetéket tartalmaznia kell, és ezen felül csak olyan szolgáltatásokért számíthatnak fel díjakat, amit az utas külön igényel - ide értve az utasbiztosítást is.
Ennek ellenére az Easyjet honlapján, a jegyvásárlás során automatikusan hozzáadódik az utasbiztosítás is, amit ha mégsem igényelne az utas, arról külön kell nyilatkoznia, egy check-boxban, amit meg is kell erősítenie - írja a brit fogyasztóvédelemmel foglalkozó magazin, a Which?.
De nem csak az Easyjet, hanem számos egyéb diszkont légitársaság is magasról tesz az EU-direktívára, úgy mint a Jet2, vagy a Monarch, míg az Air Berlinnél a járattörlés esetére kötött biztosítás jár automatikusan a jegyhez, hacsak meg nem találja a vevő a kis pipát az oldalon, amit ki kell törölni ahhoz, hogy lemondjon erről a szolgáltatásról.
Az Easyjet szóvivője a Which? kérdésére elmondta, hogy a légitársaság néhány hónapon belül EU-konformmá kívánja tenni honlapját, vagyis megszűnteti az automatikus biztosítás-nyújtást. A Ryanair áprilisban tett eleget az EU követelésének.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- 20 centis késsel szúrta hátba osztálytársát – új részletek a bőnyi borzalomról
- Ingyenes egészségügyi szűrőprogramot indít a főváros
- Tálas Péter: a nukleáris fenyegetés csak stratégiai kommunikáció
- Szentkirályi Alexandra egy csokor gazzal köszöntötte Karácsony Gergelyt
- A 13-as után a 18-as mezszámot sem viselheti többé senki a Győrnél
- Választási részvételre ösztönző kampányt indított az EP