A 4-es metró építési munkálatainak korábbi 260 milliárdos összköltsége ma már 530 milliárd forintra rúg, az alagútfúrást végző Bamco mostani 35 milliárd forintos követelése ezt csak tetézi. A többletköltségeket a fővárosnak kell állnia. A tervek szerinti új kivitelező bevonása további csúszást eredményezne. Forrás: Magyar Hírlap
A 4-es metró alagútfúrási munkálatait végző Bamco április 12-ig adott határidőt DBR Metrónak, hogy teljesítse követeléseit. A cég levele szerint sorozatosan megszegték a 2006-ban kötött kivitelezési szerződést, ha pedig nem orvosolják a mulasztásokat, akkor a Bamco szerződésszegésre hivatkozva felmondja a szerződést. Összesen 115 millió eurót (35 milliárd forint) követel.
A Szent Gellért téri metróállomás munkálatainál 2 millió 190 ezer euró többletköltség merült fel. Az Etele téri állomásnál 26 millió 335 ezer euró, a Fővám téren 65 millió 480 ezer euró a cég többletköltsége. A Bamco a munkák felgyorsítása miatt további 21 millió eurót követel. A cég már nem először jelenti ki, hogy a beruházásnál megmagyarázhatatlan döntések, furcsa akadályok késleltetik a folyamatos munkát.
Információk szerint a kivitelezés támogatásához benyújtott uniós pályázat elbírálása is kétséges. Amennyiben az unió elutasítja a támogatást, akkor a beruházás összköltségének 30 %-át a fővárosnak, 70 %-át a magyar államnak kell kifizetnie, amelyre hitelt vettek fel az Európai Fejlesztési Banktól. A 2003-as metrótörvény 154 milliárd forint állami támogatást szavatolt, amit 2005-ben (2002-es áron) 208 milliárd forintra módosítottak a Bosnyák térig érő két szakaszra. Akkor a beruházásra 260 milliárd forintot kalkuláltak, ez mára 530 milliárd forintra rúg, a Bamco követelése nélkül. Ráadásul az állammal kötött szerződés szerint a központi támogatáson felüli többletköltségeket a fővárosnak kell állnia.
A Hírlap szerint a patthelyzet miatt az is szóba került, hogy új céget keresnek az alagútfúrás munkálatainak befejezésére, vállalva az újabb közbeszerzési, szerződéskötési procedúrát. Információk szerint ezt a megoldást Demszky Gábor főpolgármester is járható útnak tartja. Ez viszont a kivitelezés további csúszását okozza. Ebben az esetben két lehetőség áll fenn: megegyeznek a Bamcóval a "búcsúról" és a "bánatpénzről" (erre egyébként kis esély van), vagy az Európai Bíróságon per indul, amely után súlyos kártérítést fizethet a DBR Metró. Sokan úgy gondolják, hogy a kivitelezésre szánt, már kifizetett pénzek egy része különböző zsebekbe vándorolt, többen jól jártak a beruházással, ám a tényleges akarat hiányzik a 4-es metró munkálatainak gyors befejezésére.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Kalkulációk szerint csúszások és akadályok nélkül a Duna alatti alagútfúrás és a pesti oldal kivitelezési költsége 100 milliárd forint, de az eddigi munkálatokat alapul véve ez az összeg megtöbbszöröződhet. Jelen esetben kérdéses a kivitelezés befejezésének időpontja, sőt az is, hogy ki és mennyi pénzből építi meg a 4-es metrót!
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
- Nem kíván indulni az egyik főpolgármester-jelölt
- Angol főszereplői lehetnek a német–spanyol BL-elődöntőnek
- Izraeli miniszterelnök: hamarosan kezdődik a Rafah elleni támadás
- Így változik a közlekedés május 1-jén
- Újabb drámai részletek a bőnyi iskolai késelésről – megszólalt az áldozat
- Ä – rábólintottak a névviselési szabályok módosítására