A hazai kiskereskedelmi piac fokozatos telítődése folytán az egyes üzletek, láncok a fogyasztói szokások és elvárások mentén eltérő módon különböztethetik meg magukat, ezzel nyerve meg újabb és újabb vásárlókat. A megkülönböztetés két fontos stratégiai eleme lehet a társadalmi felelősségvállalás és a fogyasztók egyre növekvő egészségtudatosságával párhuzamosan az árukínálat biotermékekkel való bővítése.
A fokozatos telítődés révén a hazai kiskereskedelem jelentős változásokon esett át az elmúlt években. Míg korábban a fogyasztóknak kellett alkalmazkodniuk az elérhető kínálathoz, addig ma már a kínálat mértéke következtében a fogyasztó beszerzései céljából maga választhatja ki a számára legmegfelelőbb üzletet, mely egyszerre elégíti ki az árral, a minőséggel és az üzlet nyújtotta szolgáltatásokkal kapcsolatos elvárásait. Napjainkban az élelmiszerek beszerzésének legfontosabb helyszínei a hipermarketek és az önálló, lakhely közeli kisboltok, melyeket a diszkontok követik.
Az árazáson, mint marketingeszközön túl ma már léteznek egyéb, kevésbé szembetűnő stratégiai elemek is, amelyek javíthatják egy cég megítélését, imázsát, ennek eredményeképpen pedig növelhetik a vásárlási kedvet az adott láncban.
Az egyik, egyre nagyobb közérdeklődésre számot tartó terület a társadalmi felelősségvállalás, melynek értelmében az egyes vállalatok üzleti tevékenységükbe önkéntesen építenek be szociális és környezetvédelmi intézkedéseket, melyeket részben a vállalatokkal szemben támasztott egyre erőteljesebb társadalmi elvárások hívták életre. E tevékenységek érinthetik a cég munkavállalóit, üzleti partnereit, a fogyasztókat, a helyi közösségeket, vagy akár önkormányzatokat.
A GfK Hungária Stratégiai Levél tanulmánya szerint a kiskereskedelmi üzleteknek tevékenységük során elsősorban a környezetvédelem, másodsorban az üzlet alkalmazottainak szempontjait - így az egészséges, biztonságos munkakörülmények biztosítását - kell szem előtt tartaniuk. Fontos ugyanakkor a vásárlók és a helyi közösségek érdekeinek figyelembe vétele is, de gyakorlatilag minden említett terület, témakör jelentőséggel bír:
Miután hazánkban is egyre több az egészségtudatos vásárló, és bár a kereslet egyelőre visszafogott, a biotermékek piaca Magyarországon várhatóan növekedni fog, így fontos stratégiai eszköz lehet az árukínálat biotermékekkel való bővítése.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Jelenleg a 15 éven felüli magyar lakosságnak mindössze 11 százaléka vásárol bioélelmiszereket (és csak 5 százalék választja havonta többször e termékeket). A mérsékelt vásárlási kedv egyik fő oka a biotermékek viszonylag magas árfekvése, mely részben annak tulajdonítható, hogy Magyarországon az összes művelt földterület mindössze 3 százalékán folyik biogazdálkodás. A hazánkban legkeresettebb biotermékek közé a zöldségek, gyümölcsök, a kenyérfélék és a tejtermékek tartoznak.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Ítélet született a Deák téri kettős gyilkosság ügyében
- Szlovákia is felfűzheti magát a kínai vasútvonalra
- Magyar filmdömping egy héten át
- Konyhakéssel szúrta meg diáktársát egy lány a bőnyi iskolában
- Magyar nyolcaddöntőt hozhat Cagliari
- Mit üzennek a főpolgármester-jelöltek gyalogos-kerékpáros-járműves viszonylatban? - Körkép