A makrogazdasági tényezőket összegző makro részindex -11 ponton áll egy felmérés szerint.
Az egyéni vállalkozóknak és az áfa fizetésére kötelezett magánszemélyeknek februárban kell benyújtaniuk 2016-ról szóló személyi jövedelemadó-bevallásukat. A határidő február 27-én jár le, az elszámolás pedig - az eddig megszokottak szerint - a 16SZJA jelű bevallás benyújtásával teljesíthető.
Az egyéni vállalkozóknak (idén már a kiegészítő tevékenységet végző "nyugdíjas" egyéni vállalkozóknak is) elektronikusan, Ügyfélkapun át kell eljuttatniuk kész bevallásukat a NAV-hoz. Egyes áfa fizetésére kötelezett magánszemélyek papíron is beadhatják az szja-bevallást, például, ha nem minősülnek munkáltatónak, kifizetőnek vagy nem kell áfaösszesítő jelentést benyújtaniuk.
A február 27-i bevallási és befizetési határidő az evás egyéni vállalkozókra és a katás adózókra is vonatkozik. Az éves elszámolást az eva-alanyoknak a 1643-as, a kata hatálya alá tartozóknak pedig a 16KATA nyomtatványon kell benyújtaniuk. A pénzforgalmi számlanyitásra kötelezetteknek átutalással kell befizetniük az adót. A többi adózó az átutalás mellett a kijelölt ügyfélszolgálatokon bankkártyával és csekken is fizethet.
A február 27-i határidő nem vonatkozik azokra, akik 2016-ban megszüntették vagy az év egy részében (de még december 31-én is) bejelentetten szüneteltették vállalkozásukat. Nekik május 22-ig kell bevallásukat benyújtaniuk, és mindenképp ki kell tölteniük a bevallás egyéni vállalkozói részét is. Azoknak pedig, akik az elmúlt év egészében bejelentetten szüneteltették tevékenységüket és nem volt adóköteles jövedelmük, nem kell egyéni vállalkozóként bevallást benyújtaniuk. Amennyiben 2016-ban munkáltatótól vagy más kifizetőtől származó jövedelmet szereztek, a NAV elkészíti adóbevallási tervezetüket.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








