A GVH a hiányosságok miatt összesen 40 millió forintra bírságolta a 4Life Direct nevű céget.
Globálisan egyre nagyobb piacot jelentenek a környezetbarát, egyszer használatos éttermi eszközök. Nemrég komoly tőkeinjekciót kapott egy ezzel foglalkozó magyar vállalkozás, a Greenstic is. A félmilliárd forintot, amely a Hiventures-től érkezett, regionális terjeszkedésre fordítják majd.
A Portfolio Business Podcastja erről kérdezte Szluha Dénest, a Hiventures startup üzletágvezetőjét és Balázs Krisztiánt, a Greenstic alapító-ügyvezetőjét.
Balázs Krisztián elmondta, hogy az ötlet három éve fogalmazódott meg a három alapítóban: olyan területet kerestek, ahol a KKV-szektorral és/vagy a HORECA-szektorral (azaz az éttermekkel, szórakozóhelyekkel) tudnak együtt dolgozni, ezen belül kerestek olyan piaci rést, amely potenciális növekedést tett lehetővé.
A csomagolóanyag-piacon folyamatos változás, "zöldülés" tapasztalható, amit részben a döntéshozók, jogszabályalkotók, részben pedig a fogyasztók mozdítanak előre. Az ügyvezető példaként hozta fel Franciaországot, ahol gyakorlatilag már nem lehet műanyag csomagolású gyümölcsöt vagy húskészítményt kitenni a pultra. A piac tehát óriási, így hatalmas üzleti lehetőség van ennek a zöldítésébén vagy a környezetbaráttá tételében. Egyfajta gasztroforradalom zajlik: a fogyasztók egyre tudatosabban választják meg az élelmiszert és azt is, ahogy azt tálalják és csomagolják.
A Greenstick termékei között megtalálhatók cukornádból készült elviteles dobozok, kraft papírból készült leveses poharak, fa evőeszközök, újrahasznosítható pizzás dobozok, bioműanyag lebomló étkészletek, bambusz pálcák és papír szívószálak is. A magyar fogyasztók többek között rendezvényeken találkozhatnak velük, nemrég például a Gourmet fesztivál hivatalos tálaló,- és csomagolóanyag partnerei voltak, de folyamatos a nemzetközi terjeszkedésük is.
Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágvezetője kiemelte, hogy korábban a környezetbarát éttermi eszközök piacának szereplői alapvetően inkább kiszolgálták a piaci igényeket. A Greenstic ugyanakkor jól rá tud érezni a piaci változásokra, sőt, edukálják és oktatják, nevelik, tanítják az ügyfeleiket, megmutatják nekik az újabb területeket, technológiákat, lehetőségeket.
Hozzátette: állami befektetőként különösen fontos számukra azokat a szektorokat, szegmenseket keresni, amit adott esetben a piaci befektetők nem helyeznek fókuszba. Fontos, például, hogy milyen hatása van az adott befektetésnek a környezetre: a Hiventures befektetéseinek 10-20 százalékát olyan befektetés teszi ki, aminek valamilyen közvetlen, kézzelfogható társadalmi-környezeti hatása van.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Elérkezett az ideje: drónpilótákat képeznek a Soproni Egyetemen
- Kisorsolták az EP-listák szavazólapi sorrendjét – mutatjuk
- Egy napig sem maradt Magyar Péterék jelöltje
- David Cameron is megszólalt a NATO-katonák ukrajnai bevetéséről
- Drámaian romlik Karsai Dániel állapota
- Óvatosan a Margit- és a Petőfi híd környékén