Az ügyfélkiszolgálás egységesítése érdekében az MVM Csoport tulajdonában álló E.ON Áramszolgáltató Kft. július elsején beolvad az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-be.
Töltőpontokra optimalizált utazástervező elektromos autósoknak, a megnövekedett háztartási fogyasztást elosztó mérőszabályozó eszköz és moduláris elemekből álló, egy mágneses felületen kedv szerint kombinálható okoslámpa nyerték az MVM EDISON startup-versenyét.
A harmadik alkalommal megrendezett versenyre 104 pályázat érkezett, amelyből a legjobb nyolc ötletet választotta ki az MVM EDISON szakmai zsűrije, hogy egy klasszikus pitch-verseny (azaz a fiatal cégeket, ötleteket versenyeztető "tehetségkutató") keretében a három legjobb csapatot díjazza és akár befektetőként is beszálljon a vállalkozásokba.
A csapatok nyolchetes intenzív képzési programsorozaton vettek részt, hogy a döntő pillanatban a legprofibban tudják eladni ötletüket a zsűrinek. A projektek mind az energetikai iparághoz köthetők, a versenyt meghirdető MVM Csoportnak nem titkolt célja, hogy ilyen módon kutassa fel és támogassa azokat az öteleteket, amelyek később hozzájárulhatnak a vállalatcsoport versenyképességének megőrzéséhez a felgyorsult, átalakulóban lévő piaci környezetben.
- mondta az eseményt megnyitó beszédében Kóbor György, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. (zsűritag) elnök-vezérigazgatója.
A csapatok között volt olyan, amely a készenléti állapotban lévő elektronikai eszközök fogyasztásának próbált gátat szabni egy okoskonnektor használatával. A SmartConnect az időzített ki- és bekapcsolás mellett távoli vezérlésre, az eszközök menedzselésére, a fogyasztási adatok nyomon követésére is alkalmas, így támogatva a tudatos áramfelhasználást. A CitySmart a céges autóra kínál alternatívát, ötvözve a carsharing, azaz az autómegosztás, és a tartós bérlet előnyeit. Az ügyfél kap egy Smartot saját használatra, amelynek az üzemeltetését teljes egészben a bérbeadó vállalja, sőt töltőpontot is telepítenek a felhasználó címére, legyen az a szolgáltatást igénybe vevő vállalat, vagy az azt tovább értékesítő irodaüzemeltető cég. A vállalkozás 30 milliós befektetést kért 19 százalékos üzletrészért cserébe.
A Toaster egy napelemes vízijármű, amely a prototípus legyártásához szeretne 38 milliós tőkét bevonni 22 százalékos tulajdonrészért cserébe. Az alkotók elképzelése szerint a pontonhajót hasonló módon lehetne bérelni, mint egy vízibiciklit, csak éppen elektromos hajtással, felszerelve mindennel, ami korunk elvárásainak megfelel. A hajókat első sorban balatoni szállodáknak értékesítenék, amelyek így exkluzív fürdőzési lehetőséget kínálhatnának vendégeiknek. Az Alfaped egy virtuális fogyasztásmérő rendszert kínál ipari nagyfogyasztók számára. Különlegessége, hogy a drága, fixen telepített fogyasztásmérők helyett a műveletekhez rendelt, egyedi fogyasztások összegzésével számolja ki az energiafelhasználást. Az Energo a lakossági és vállalati fogyasztók bevonásával segítene a megnövekedett áramfelhasználás kiegyenlítését a meglévő berendezések és a napelemek virtuális csatlakoztatásával. Az elképzelés lényege, hogy olyan fogyasztókba szerelnék be az eszközt, mint a bojlerek vagy hőszivattyúk, de meglévő rendszerekhez is alkalmazható az IoT megoldás.
A zsűri által legjobbnak ítélt három csapat pedig az InCharge, a ZenCharge és Magnelit voltak.
A bevétel a töltőkiemelésekből származna, illetve a kapcsolat szolgáltatások - amelyeket a sofőrök preferenciaként megjelöltek - kiemeléséből. A szolgáltatás maga ingyenes a felhasználónak, a bevétel a pihenőhelyektől, töltőállomásoktól származik, akik a kiemelésért fizetnek. A csapat által hivatkozott statisztikák szerint 2025-re 200 ezer elektromos autó lesz a magyar utakon.
A ZenCharge is az elektromos autókra épít, pontosabban az általuk - és egyéb olyan fogyasztók, mint a légkondicionáló miatt - megnövekedett áramigényre, amelyet az általuk fejlesztett mérőszabályozó eszköz segítségével el lehet osztani, hogy ne egy időben jelentkezzen.
- mondta a fejlesztés ötletgazdája.
A harmadik győztes csapat, a Magnelit olyan mágneses, moduláris okos lámpákat gyárt, amelyek kizárólag természetes anyagokból - fából, kőből, fémből, szövetből - készülnek. A modularitás lényege, hogy a mágneses alapon szerelés nélkül, szabadon variálhatók az elemek. Ez nem csak a felhasználónak ad nagy szabadságot, hogy kedve szerint változtatgassa a lámpát, de a gyártóknak is értékesítési lehetőséget, hogy további kiegészítőket, elemeket kínáljanak a Magnelit tulajdonosoknak. Az okos lámpák emellett mobilról időzíthetők, akár hangvezérléssel irányíthatók. A csapat célja, hogy sorozatgyártásba kezdjen és külföldi piacra - főleg a Skandináv területekre - lépjen.
A Pénzcentrum hamarosan részletesen is bemutatja a győztes csapatokat és fejlesztéseiket.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
- Hétmilliárdos többlettámogatást kaphatnak a távhőszolgáltatók
- Két évvel meghosszabbítják a kedvezményes lakásáfát
- Nehéz lesz választani, annyi meccs lesz - sport a tévében
- A szlovénok elleni meccsen dől el a feljutás
- Megpróbálta átverni a rendőröket a sofőr, de csúnyán felsült
- "Karl Marx" is mandátumot szerzett a brit önkormányzati választásokon