A felnőttjegy ára 500 forinttal emelkedik, de az eddigieknél több kedvezményes árú belépőt lehet igénybe venni.
Európában és a világon 45 nagyváros tömegközlekedési jegyárait vizsgálták meg és hasonlították össze a közlekedési kiadásokat a helyi jövedelmekkel.
A Picodi.com csapata áttekintésében az egyszeri vonaljegyeket és a havi bérleteket vizsgáltuk meg, melyek korlátlan számú utazásra jogosítanak a város közigazgatási határain belül. A 45 vizsgált város közül háromban – Luxemburgban, az észt fővárosban, Tallinnban és Málta fővárosban, Vallettában – a tömegközlekedés teljesen ingyenes a lakosok számára.
Londonhoz képest csaknem tizedannyi a budapesti bérlet
A rangsorban szereplő többi város közül Londonban (4,85 €), Zürichben (4,44 €) és Oslóban (3,65 €) a legdrágábbak az egy utazásra szóló vonaljegyek. Továbbá a legmagasabb árat a havi bérletért a londoni (253 €) és a dublini (155 €) lakosok fizetik. Összehasonlításképpen, Budapesten egy havi bérlet mindössze 25 €-ba (9.500 Ft) kerül. Azonban ha összehasonlítjuk a havi bérletek árát a jövedelmekkel az egyes városokban, a legkedvezőtlenebb helyzet São Paulóban mutatkozik, ahol a város összes tömegközlekedési eszközének havi használata az átlagfizetés 14,3%-át teszi ki. A második és harmadik helyen a listán London és Isztambul áll a közlekedésre fordított összeg tekintetében (a jövedelmek 7,5%- és 7,4%-a)
Mi a helyzet itthon?
Budapest a városok középmezőnyében található – egy budapesti 30 napos bérlet 9.500 Ft-ba kerül és ez a budapesti nettó átlagfizetés 2,5%-át teszi ki. Hasonló adattal rendelkezik Pozsony (fizetés 2,5%-a) és Szófia (2,6%), azonban Varsóban a fizetésnek csak az 1,8%-át kell havi bérletre költeni.
A kutatás Magyarországon belül is körülnézett: a megvizsgált magyar nagyvárosok közül a fővárosban a legdrágább a havi bérlet, utána jön Miskolc, ahol 9.400 Ft. A legolcsóbban Győrben utazhatunk, ahol 5.600 Ft egy havi bérlet, igaz, ez csak buszra érvényes. Egy vonaljegy ára meglepő módon Miskolcon és Szegeden a legdrágább – 430 Ft. A rangsorban Pécs a következő, ahol egy vonaljegy 400 Ft-ba kerül, Debrecenben 380 Ft-ba. Budapesten egy vonaljegyre mindössze 350 Ft-ot kell költenünk.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Veszélyesnek látszó hüllő riogat egy magyar nagyvárost
- Politikus lenne a tulajdonos, nagyon közel a magyar fociklub eladása
- „Fegyverkezési verseny” van a baktériumok és az emberiség között – nem mi állunk győzelemre
- Ha autóval megy a Balatonhoz, erről tudnia kell
- Tragédia a Balatonnál, a nemzetközi sajtó is beszámolt róla
- Nagy meglepetés várható az áprilisi diktálós gázszámláknál