A felnőttjegy ára 500 forinttal emelkedik, de az eddigieknél több kedvezményes árú belépőt lehet igénybe venni.
Szigorodtak a szabályok az Euro NCAP töréstesztjein - ezen a teszten vizsgálják és osztályozzák azt, mennyire biztonságosak az Európában forgalmazott autók. Többek között a vezetést segítő rendszereknek is magasabb követelményeknek kell megfelelniük, és másképpen szimulálják a baleseteket is.
Csaknem 25 éve vizsgálja az Európában forgalmazott autókat az European New Car Assessment Program, vagy ahogyan a legtöbben ismerik: Euro NCAP. Mivel a technológia folyamatosan fejlődik, a szabályokon is időről időre változtatni kell, hogy a lehető legpontosabb képet kaphassuk arról, mennyire biztonságosak a kontinensen forgalmazott autók.
Autóvásárlási hitelre van szükséged önerő nélkül?A Pénzcentrum Személyi kölcsön kalkulátorának segítségével könnyen megtalálhatod a számodra legkedvezőbb megoldást. KATT!
Az ADAC szerint egyik legfontosabb változás a baleseti szimulációnál következett be. Eddig a szakértők a tesztelt járművet egy álló, deformálható objektumnak ütköztették. Az új rendszeben viszont már ugyanakkora sebességgel ütköztetik őket össze, hiszen így pontosabban szimulálhatók a közúti balesetek. Eddig 64 kilométer per órás sebességgel vágták neki az autókat a tesztobjektumhoz, ám a jövőben egy 1400 kilós, gördülő tesztsorompóval fognak ütközni a tesztalanyok - mindkettő 50 kilométer per órával halad a másik felé - ismertette a német autóklub.
Emellett az elektronikának, a baleset-megelőző rendszereknek is fontos szerepe lesz ezentúl a törésteszteken, hiszen kiemelten vizsgáljk, hogy azok mennyire tudják elkeülni, enyhíteni a baleseteket.
Ha valamelyik gyártó 5 csillagos minősítést akar az autójának, akkor bizony a legmodernebb biztonsági berendezésekkel kel rendelkeznie a modellnek, és ezeknek hatékonynak is kell lenniük. Amennyiben egy kocsi nulla csillagot kap, az eztn annyit jelent, hogy csak a típusjóváhagyási előírások teljesülnek, de egyébként nincsenek meg a modern biztonsági rendszerel a járműben.
Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a passzív biztonságra is, eddig ezt nemigen vizsgálták. A nagyobb járművek esetében (pl. a SUV-ok) ezentúl a gyártóknek nemcsak az utasok, hanem a többi közlekedő (kerékpárosok, gyalogosok, a többi autós, stb.) biztonságára is ügyelniük kell. 5 csillagos minősítéshet az autónak annyi ütközési energiát kell elnyelnie, hogy például egy elütött gyalogos, kerékpáros ne sérüljön meg súlyosan. Európában csak 2022-től lesz kötelező a vészfékező rendszer beépítése, de az Euro NCAP már most szigorít ebben a tekintetben az értékelés során.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az utasok bizotnságánál is történtek szigorítások: mostmár 60 kilométer per órás oldalsó ütközést szimulálnak, eddig csak 50-nek csapták neki a tesztobjektumot. Emellett 100 kilóval több súlyt is pakolnak rá, így pedig 50 százalékkal növekszik az ütközési energia. Újdonság még, hogy nem csak azoknak az utasoknak a sérüléseit vizsgálják, akik a becapódás oldalán ülnek, hanem minden ülésbe tesznek bábukat.
Emellett az Euro NCAP immár azt is értékeli, hogy a mentőegységek milyen könnyen tudják kiszabadítani az utasokat egy baleset után: ellenőrzik, hogy működik-e az automatikus segélyhívás funkció, illetve értékelik, milyen könnyen lehet kinyitni a zárakat.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Lisztes Krisztián beállhatott és ezután góllal üzent
- "Döbbenetes, hogy mit látunk itt" - óriási verekedés az NB II-ben, szurkolók és a biztonságiak ütötték egymást
- Mostantól három év börtön fenyegeti a vesztegetésen ért német képviselőket
- A pénzügyminiszter szerint a nyugdíjasok továbbra is számíthatnak a kormányra - a nap hírei
- Súlyos börtönt kapnak a homoszexuálisok Irakban
- Megállíthatatlannak látszik az orosz offenzíva